Hoppa till innehåll

Nytt Grafikkort Ati Eller Nvidia Hmm?


Gäst ADRIAN_93
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ADRIAN_93

Okej så då var det dags igen. Nytt grafikkort Tittade lite smått på dem nya spelen som kommer ut till pc som, FarCry2, Gta4 med flera sjyssta spel som Spore, Thesims ja det finns många sjyssta spel men dem kräver mycket av grafikkortet. Om man vill köra på högsta grafik eller bara att få spelen att funka.

Så då tänkte jag att det var dags att byta ut mitt trogna Ati-kort modell-HD2400 pro. Kortet funkar hyfsat bra på gamla spel som farcry1,Age of empire etc.. men på dem nya spelen har kortet inte en chans mot jättarna som HD3850, 8800GTX, ja det var helt enkelt dags att byta upp sig!

 

Så tänkte först rabbla upp lite status om min pc och vad jag hade tänkt mig för pris.

 

Dator: HP pavilion a6335.sc

Ram: 3gb

Processor: Amd athlon 64x2 5000+

grafikkort: ATI HD2400pro

Hårdisk: 500GB

 

PÅ priset så hade jag tänkt mig 1490:- typ vill inte ha något kort som kostar 1000:- som håller på att gå ut vill inte heller ha ett för dyrt kort.

Jag har sett två kort runt 1400-1500 på datorbutiken.se det ena var HD3870 det andra var 9800GT vad verkar bäst för mig att köpa vad är bra med korten och vad är dåligt+ Har ni några nadra förslag på kort som är bra.

 

Sedan sist men inte minst hur sätter man in kortet? fattar väll att man tar bort det gamla kortet men hur monterar man ihopp det,Kommer det att passa hur sitter det??.

Också så undrar jag om jag kan behålla mitt gamla Hd2400pro och köra kanske med dubbla kort med crossfiretekniken om jag väljet ati förstås.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad händer igentligen om man använder 2 kort samtidigt?

Grafiken blir väl inte bättre för det?

Nä, grafiken blir inte bättre. Men det är nästan samma sak som att ha två processorer eller en proccessor med flera kärnor. Det börjar komma allt fler grafikkort med två GPUer (grafikkortets motsvarighet till CPU).

Processorn belastas inte lika mycket om man har två grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad händer igentligen om man använder 2 kort samtidigt?

Grafiken blir väl inte bättre för det?

Nä, grafiken blir inte bättre. Men det är nästan samma sak som att ha två processorer eller en proccessor med flera kärnor. Det börjar komma allt fler grafikkort med två GPUer (grafikkortets motsvarighet till CPU).

Processorn belastas inte lika mycket om man har två grafikkort.

 

Vilket resulterar i att det blir mindre laggigt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är NVIDIA GF 8800 GTS bra? Vad klarar det för spel?

den var bra för ett år sen, köp inte den, klarar crysis på minimum tror jag

 

8800GTS med G92-kärnan är fortfarande bra. Ska iallafall klara Crysis på High.

 

ATI är dock vad man ska satsa på i dagsläget för spel. Skulle vilja veta vilket moderkort du har också. Crossfire eller SLI är inget du ska testa i dagsläget, i vissa spel kan det faktiskt ge sämre resultat med två grafikkort. Det är inte optimerat än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...