Hoppa till innehåll

Telekomförslaget


Median

Rekommendera inlägg

Nej, det har inte skett några terrorist attentat i Sverige, ännu.

Vem trodde att det skulle hända något med World trade center? Vad är det som får dig att tro att inget skulle drabba Sverige? Och ja, man ska använda det bästa, enligt dig det grova. Det kommer en dag då man skulle ha tackat FRA.

Det var väl ändå ganska väntat att islamiska extremister ville Amerika ont? Deras åsikter kring det USA-ledda kriget mot Irak var inte precis särskilt positiva. Även i ett uttalande från en video 2004 så tar Bin Laden själv upp varför de valde att attackera USA och inte exempelvis Sverige i svar på Bushs uttalande om att de hatar frihet. Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, det har inte skett några terrorist attentat i Sverige, ännu.

Vem trodde att det skulle hända något med World trade center? Vad är det som får dig att tro att inget skulle drabba Sverige? Och ja, man ska använda det bästa, enligt dig det grova. Det kommer en dag då man skulle ha tackat FRA.

Okej, då kan vi väl lika gärna sätta upp kameror i varje krök, gata och allmäna toaletter också? Eftersom vi enligt dig behöver det bästa ifall något skulle hända.

 

Jag tror inte att terrorister planerar sina angrepp på en allmän plats. Men det är väl uppenbart att man väljer det säkra framför det osäkra?

 

Gimcor*

Ja, men bara för att vi bor i Sverige så måste man ju kunna förstå att det kan hända saker här också. Men ingen verkar tro på det eftersom inte något har hänt i Sverige. Sverige undkommer naturkatastrofer, farliga djur, sjukdomar, men vi kan nog inte tyvärr inte slippa hotet från terrorism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det har inte skett några terrorist attentat i Sverige, ännu.

Vem trodde att det skulle hända något med World trade center? Vad är det som får dig att tro att inget skulle drabba Sverige? Och ja, man ska använda det bästa, enligt dig det grova. Det kommer en dag då man skulle ha tackat FRA.

 

Okej, då kan vi väl lika gärna sätta upp kameror i varje krök, gata och allmäna toaletter också? Eftersom vi enligt dig behöver det bästa ifall något skulle hända.

 

Jag tror inte att terrorister planerar sina angrepp på en allmän plats. Men det är väl uppenbart att man väljer det säkra framför det osäkra?

 

Gimcor*

Ja, men bara för att vi bor i Sverige så måste man ju kunna förstå att det kan hända saker här också. Men ingen verkar tro på det eftersom inte något har hänt i Sverige. Sverige undkommer naturkatastrofer, farliga djur, sjukdomar, men vi kan nog inte tyvärr inte slippa hotet från terrorism.

 

Ge upp privatlivet bara för att kunna känna sig säkrare? Nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är så fruktansvärt uppblåst så man nästan blir mörkrädd. LÅNGT ifrån all trafik kommer övervakas. Och majoriteten av det som faktiskt blir avlyssnat scannas av en dator.

Egentligen är det ju så, precis som med FRA-lagen. Det kan alltid spekuleras i vad som kan hända t.ex. "Kan mycket väl missbrukas också". Visst kan det missbrukas - men hur stora är chanserna?

 

Det är ju egentligen bara för vårat eget bästa och våran säkerhet.

 

Dessvärre kan jag inte säga att jag är för detta förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du tror då att dom kommer använda sin resurser på att spana på vad du gör?

Om dom skulle göra det så skulle dom inte gå ut med det i en kvälls tidning och sprida vad du gör på internet.

Förmodligen inte, men det har faktiskt skett fall där tjänstemän har missbrukat tystnadsplikten och spridit känslig information över nätet. Även själva kännedomen att någon kan undersöka vad du gör är väl tillräcklig för att man skall vara emot detta förslag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är så fruktansvärt uppblåst så man nästan blir mörkrädd. LÅNGT ifrån all trafik kommer övervakas. Och majoriteten av det som faktiskt blir avlyssnat scannas av en dator.

Instämmer. Jag har otroligt svårt att tänka mig att FRA kommer att användas på något dåligt sätt. Däremor är jag emot det då det kostar onödiga pengar som man mycket hellre kunnat ge till sjukvården.

 

Hur många personer i Sverige dör p.g.a. terror: 0

Hur många personer i Sverige dör p.g.a. dålig sjukvård: Ett flertal. Spekulerbart hur många, svårt att ha siffror på det. Men det är iaf några.

 

Därför känns det som en väldigt dålig prioritering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du tror då att dom kommer använda sin resurser på att spana på vad du gör?

Om dom skulle göra det så skulle dom inte gå ut med det i en kvälls tidning och sprida vad du gör på internet.

Du är oroad av den lilla procenten att vi blir utsatta av ett terroristattentat ( och den även mindre chansen att FRA förhindrar det. )

 

Jag vill inte att den ungefär lika lilla procenten att övervakas ska existera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om detta skulle gå igenom så kan vi väl börja sätta upp kameror på våra husknutar och filma allt som händer och sända det live på internet. Det skulle ju alltså bli tillåtet att spionera på andra. Just nu får man inte ha kameror som riktas mot allmän plats eller annans egendom.

Sen när vi blir avstängda från internet så kan vi skapa vårat egna lilla internet, använda Linux som är gratis och dela på allt så det står härliga till...

 

Men jag tror inte att vi behöver oroa oss så mycket. Det skulle inte unna Telia, Telecom och alla andra internetleverantörer att dom förlorar många kunder. Sen skulle svenska folket säga ifrån. Dom skulle inte få en lugn stund. Haxade hemsidor och haxade databaser...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna information om att flera lagar ska komma & blablabla.

Det har typ, vad kan man säga - nästan missbrukats tycker jag. För att folk tar ju i som f*n när dom informerar lix.

 

Ett exempel(det brukar vara så här oftast) - tycker jag '

I skolan, på någon rast.

 

"Eyh "namn" har du hört talats om den nya FRA-Lagen som kommer!?"

"Nej vadåda?"

"Dom kommer veta exakt vad du gör, snuten kan ta dig för ingenting".

 

Det var bara ett exempel på hur ungdomar brukar snacka om det, dom överdriver så mycket tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är sant. Men bara tanken av att de kan (om de inte redan gör det) tittar på vad du håller på med. Det vill jag inte ha - det känns som nästan som våldtäkt.

 

Det kommer missbrukas någon gång. Det kan hända tusentals eller en gång, men det kommer ske. Det jag menar är att det är väl självklart att de tar sig en titt när det är så tillgängligt? Någon gubbe kanske vill se vad frugan håller på med. xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...