Går ju typ inte och köra spel, för sen e så himla seg och det laggar hela tiden!!!
Har kört fragmentering och diskrensning men funkar ju inte ändå!!
Nått annat som man kan göra?
Går ju typ inte och köra spel, för sen e så himla seg och det laggar hela tiden!!!
uppgradera minnet gjorde jag på min kompis dator och den funkar mycket bättre nu, du skulle kunna säga hur bra den är
vad har du för dator och komponenter? skulle hjälpa mycket!
Formatera, eventuellt köp ny dator. Kan använda USB minnen som minne också.
och vad är det för spel du vill spela eller om allting bara är segt
köp mer RAM det kan funka tror jag. är det vietnam du spelar eller?
Han där över mig har rätt, mer ram och bättre grafikkort gör susen, annars finns det inga mer möljigheter. :lol:
↗ till inläggetHan där över mig har rätt, mer ram och bättre grafikkort gör susen, annars finns det inga mer möljigheter. :lol:
Bara köpa ny dator ju. Det är ju en möjlighet.
↗ till inläggetuppgradera minnet gjorde jag på min kompis dator och den funkar mycket bättre nu, du skulle kunna säga hur bra den är
Hur gör man det då? Ibörjan laggar det inte men sen efter några minuter så börjar det ;)
↗ till inläggetJag har en Windows XP och vad är komponenter?vad har du för dator och komponenter? skulle hjälpa mycket!
↗ till inläggetJust nu kör jag Vietnam.. Vad är RAM?Han där över mig har rätt, mer ram och bättre grafikkort gör susen, annars finns det inga mer möljigheter. :lol:
↗ till inläggetasså hur gör man det? :rolleyes:Formatera, eventuellt köp ny dator. Kan använda USB minnen som minne också.
RAM är minne som behövs för att saker ska kunna köras på datorn. Det låter som att du får för lite RAM när du kommit in en bit. Eller är det grafiklag kanske??
Linus@ När du sätter in USB minnet står det vill du använda detta minne som nånting. Det e iaf den längst ner.
More information, vi kan inte trolla. plox
1. Uppdatera drivrutiner.
2. Avinstallera skräp som du inte använder.
3. Ladda ner ett bättre antivirus program e.g Kaspersky eller Nod32 och ett program som är inriktat på att ta bort spyware, så som Spybot S&D
4. Om det fortfarande inte funkar så är din dator för dålig, köp en ny eller uppgradera din dator.
↗ till inläggetOkej, du får ju gärna säga hur man gör då.. så slipper jag fråga så j*vla mycketMore information, vi kan inte trolla. plox
3. Ladda ner ett bättre antivirus program e.g Kaspersky eller Nod32 och ett program som är inriktat på att ta bort spyware, så som Spybot S&D
4. Om det fortfarande inte funkar så är din dator för dålig, köp en ny eller uppgradera din dator.
↗ till inläggetdet behöver inte heller vara virus. efter som det blir segt i spelet på ett ställe.
↗ till inlägget
Det kan lika gärna vara hans RAM som är för lite eller hans GPU som suger.
↗ till inlägget1. du laddar hem drivrutinerna och installerar dem.↗ till inläggetOkej, du får ju gärna säga hur man gör då.. så slipper jag fråga så j*vla mycketMore information, vi kan inte trolla. plox
2. du går in på kontrollpanelen -> lägg till eller ta bort program
3. www.eset.com, www.kaspersky.com, www.spybot.com
4. www.datorbutiken.com
5. ifall du inte förstår, ring någon som gör.
↗ till inläggetKomponenterna är delarna... Och två att sätten att kolla vad du har för några är, 1: öppna "explorer" och högerklicka och ta egenskaper(står lite) 2: ladda ner Belarc Advisor, så står det...↗ till inläggetJust nu kör jag Vietnam.. Vad är RAM?Han där över mig har rätt, mer ram och bättre grafikkort gör susen, annars finns det inga mer möljigheter. :lol:
↗ till inläggetGår ju typ inte och köra spel, för sen e så himla seg och det laggar hela tiden!!!
Hittade en blogg om detta, testa den. Verkar vara nyöppnad, men det fanns iaf några lätta tips om hur man snabbade upp sin dator.
www.datorfixarna.blogg.se
upgradera ram det gjorde jag på min dator och dan går snabbare nu
köp eller testsa free versionen av diskeaper
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in