↗ till inlägget
Jag stannade uppe och såg valet i tv :) Hans tal var ju nästan episkt, och det är väl våran generations motsvarighet till månlandningen.
Jag höll för Obama hela tiden, fast McCain skulle nog varit ett mer säkrare beslut- Men jag tror att även amerikanerna inser att förändring behövs, och det är värt att chansa på.
Blev tårögd i slutet av talet :P
Att han var svart var ju inte alls anledningen till att jag höll för honom, och samma tror jag gällde för de flesta amerikaner. Jag ville att Obama skulle vinna för att han vill ta hem soldaterna från Irak, och omdirigera pengar från staten till allmän sjukvård.
Att han är den första afro-amerikanska presidenten i USA är dock en stor händelse som definitivt skrivs in i historieböckerna.
Roligt i talet när han nämnde hunden, för i Ellen Degeneres show så nämnde han att om han blir vald till president och familjen flyttar in i Vita Huset så går han med på att skaffa en hund.
Jag blev nästan också tårögd när jag kollade på hela talet, faktiskt. Han är en bra talesman, och det kommer han alltid att vara. McCain skulle nog inte klara av att vara president i USA, han skulle vara samma typ som George W Bush. Försöka förstöra USA totalt. Och då kommer inte alla i USA orka med det, och sedan till slut döda McCain. Så det är verkligen bra att han inte blev vald till president. Han kommer bli sektator, dock. Då i nästa presidentval, han kommer vara med.
Ja, att ta bort dessa flyktingar från Irak kommer vara väldigt starkt från honom, och sedan skulle han också stoppa krigen i Irak. Men det kommer bli ett svårt uppdrag, väldigt få klarar av det, fast jag hoppas ju med många mer att han kommer klara det.
I övrigt, så var George W Bush ingen bra president i Amerika. Han ville verkligen att USA skulle få det dåligt. Och han dödade många oskyldiga personer, som ej var inblandade i krigen och sådant.
Off-Topic: Bör inte denna tråd vara i Debattforumet? Här pratas det ju om varför Obama skulle vinna, eller om folk trodde på McCain.
//Megadeth