Hej imorse när jag satt vid min dator så skulle jag plugga in en usb kabel men presis när jag tryckt in den så dog hela min dator och nu om jag försöker starta den så händer inget utom att powerknappen lyser, det går in göra något alls. skärmen lyxser inte ens
Vad För Fel På Datorn?
Alltså när du säger att powerknappen lyser, är datorn på? Men skärmen är död?
Om det var ett USB minne du hade så kan det ju varit något virus som totaldödade datorn, men jag vet inte. Bara gissade, för det finns ju virus som sprids från minnet innan du ens öppnat det och innan ditt AV hinner reagera.
en dator på skolan stängde ner sig själv varje gång man kopplade i en VGA kabel och med den i gick den inte att starta, om du startar datorn utan USB-minnet i, reagerar skärmen?
det kan vara ett virus på usbminnet som killen över sa, men stängdes datorn ner dirket eller tog det 1 minut?
har haft ett liknande fel, dock fick jag en massa blåskärmar innan det hände, testa att ta ut dina ram minnen och testa 1 åt gången i olika slots.
Kan vara någon kortslutning..
Eller kan det vara så att du la in det för fort så att hela reagerade för fort och bang! computah down!
↗ till inläggetMenar du som när man snabbt häller i jättemycket koncentrerad salpetersyra i vatten och allt bara säger pang? Snabbheten har knappast något med fel att göra.Kan vara någon kortslutning..
Eller kan det vara så att du la in det för fort så att hela reagerade för fort och bang! computah down!
↗ till inläggethaha aldrig! men skulle testa sätta det i ett annat usb utag.↗ till inläggetMenar du som när man snabbt häller i jättemycket koncentrerad salpetersyra i vatten och allt bara säger pang? Snabbheten har knappast något med fel att göra.Kan vara någon kortslutning..
↗ till inläggetEn USB-kabel? Menar du ett USB-minne?Hej imorse när jag satt vid min dator så skulle jag plugga in en usb kabel men presis när jag tryckt in den så dog hela min dator och nu om jag försöker starta den så händer inget utom att powerknappen lyser, det går in göra något alls. skärmen lyxser inte ens
↗ till inläggetkabel? då kan det inte ha varit ngt virus om inte de satt ihop med ngt. då är det datorn som det ngt fel med.↗ till inläggetEn USB-kabel? Menar du ett USB-minne?Hej imorse när jag satt vid min dator så skulle jag plugga in en usb kabel men presis när jag tryckt in den så dog hela min dator och nu om jag försöker starta den så händer inget utom att powerknappen lyser, det går in göra något alls. skärmen lyxser inte ens
Låter som att ditt nätagg har farit
Medans datorn är 'På', dra ut ström sladden och vänta i 30 sekunder. Sätt tillbaka kabeln och starta datorn. Funkar detta inte så dra ut kabeln igen och sätt tillbaka den.
Det är något med datorn som gör att den inte vill boota, det ovan brukar fixa problemet.