En person som tycker att det är en dum fråga?
Religion
↗ till inläggetVarför?En person som tycker att det är en dum fråga?
även om jag är döpt så toh ja ateist för jag tror verkligen inet på gud
kanske nåntig men absolut inte kristen iallafall
↗ till inlägget↗ till inläggetSjälv är jag en lycklig kille som är kristen:)
//Moonlamp
Offtopic: om du tror att du är cool för att du härmar med //namn grejjen så är du inte det.
Det är bara jävligt störande och folk kommer förlora respekt åt dig.
Ontopic: onödig fråga, fast jag är ateist.
Och som 11 år så tror jag inte du vet vad ateist innebär..
Ta din tid och se vilken religion som du tycker bäst om..
Kan rekommendera kristendom, bara 49kr månaden.
Gratis mat och gratis hus att bo i några timmar i söndagar.
I lol'd
Som garkan sa, så vet du nog inte själv vad andra religioner erbjuder. Du är det man kallar "Ett kristet barn", alltså ett barn som har lärt sig om sin religion av sina föräldrar. Om du nu ska tro på någon Gud, så ska du forska lite själv och inte bara lyssna på vad dina föräldrar proppar i dig.
Rätta mig om jag har fel, du kanske har fått någon *uppenbarelse av Gud (*Hallucination enligt dem som inte tror på troll och älvor) eller liknande som gör så att du är så lyckligt kristen.
OK, om jag säger så här då:Just som det är nu när jag bara är ett barn tror jag inte på någon gud alls. man kan inte vara för ung för att få tro eller inte.
Jo det kan man, som sagt, småbarn tror på tomten.
Men har han verkligen kommit till någon?
↗ till inläggetYou fail.Jag är kristen fast tror inte på gud. Så jag röstade på "Kristen" och "Ateist". För det är det jag är.
Annars så tror jag de flesta här på Fuska är Kristna.
Kristendom består av jesus, gud och alla dom andra homeboyz3n.
"Halvkristen" (Tror ej på gud)
↗ till inläggetDå är du inte kristen överhuvudtagen. Är det så fruktansvärt svårt att "erkänna" att du inte tillhör en av de stora religiösa samfundens trosuppfattningar?"Halvkristen" (Tror ej på gud)
Måste bara kontrollera, Ateist det är när man inte tror på något eller hur?
↗ till inläggetJaMåste bara kontrollera, Ateist det är när man inte tror på något eller hur?
↗ till inlägget↗ till inläggetDå är du inte kristen överhuvudtagen. Är det så fruktansvärt svårt att "erkänna" att du inte tillhör en av de stora religiösa samfundens trosuppfattningar?"Halvkristen" (Tror ej på gud)
De flesta tror att man automatiskt blir kristen om man döper sig. Men om jag har rätt så måste man konfirmera sig senare som tonåring för att anses kristen.
↗ till inlägget↗ till inlägget"Halvkristen" (Tror ej på gud)
Då är du inte kristen överhuvudtagen. Är det så fruktansvärt svårt att "erkänna" att du inte tillhör en av de stora religiösa samfundens trosuppfattningar?
De flesta tror att man automatiskt blir kristen om man döper sig. Men om jag har rätt så måste man konfirmera sig senare som tonåring för att anses kristen.
Även om man konfirmerat sig hade inte jag ansett någon som inte tror på kristendomen vara kristen...
Statistiken räknar väl in även de som inte konfirmerats ("än")..?
Ok det här är det sista jag tänker säga: jag tror inte på någon gud, vare sig jag "räknas" som kristen eller inte. Man kan inte vara för ung för att tänka och ha en åsikt. :iluvff:
Jag är sunni muslim, har trott på gud så länge jag kan minnas.
Jag är shia muslim!
många svenskar är ateister imo :P menar inget illa grabbar ;)
själv är man ju peruan... och är kristen, vilket är sällsynt i Peru. De flesta är katolska i Peru. men jag är kristen
↗ till inläggetmånga svenskar är ateister imo :P menar inget illa grabbar ;)
själv är man ju peruan... och är kristen, vilket är sällsynt i Peru. De flesta är katolska i Peru. men jag är kristen
Katoliker är också kristna.
Men på annat sätt vettu.
Jag själv klassar mig som typ Buddhist, även om jag inte har varit Buddhist jätte länge och jag varken gör ritualer eller mediterar, jag försöker få mitt tankesätt mer Buddhistiskt eftersom jag själv behöver detta. Jag är inte uppvuxen i en Buddhistisk familj, kanske en mer Kristen sort, fast ändå inte helt Kristen. Jag är döpt, det kunde inte jag hjälpa då eftersom jag var ytterst liten, jag är också konfirmerad (men vem f*n gör inte det för pengarnas skull? Förutom de som faktiskt vill konfirmera sig för att..öh komma närmare gud? Eller vad de nu har för anledningar....min var pengarna...och smörgåstårta)
Jag vet faktiskt inte, jag förvirrar även mig själv. Ah well.
Faith, God & Rock N Roll.
↗ till inläggetÄr inte rock 'n' roll typ.. s*tans musik?Faith, God & Rock N Roll.