Hoppa till innehåll

Blir Kallad För Nörd


Rekommendera inlägg

Som rubriken säger, alla kallar mig för nörd, och jag är inte. i 2 år i streck har jag suttit framför datorn 7h+ varje dag, men nu har jag ändrat mig, för nu förstår jag hur galet det är.. Nu är jag max 2timmar på datorn i dagen men fortfarande kallar man mig nörd? Argh inte så roligt detta.. :( :(

Redigerat av bluepower
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Kallad nörd för att du sitter vid datorn? För det första så är man inte en nörd för att man sitter vid datorn och du spelar bara 2 timmar nu för att du blev kallad nörd? Jag sitter 8h/dag, inte blir jag kallad nörd, men om jag skulle bli det så skulle jag inte sluta sitta vid datorn. :huh: Du måste ju visa vad skåpet ska stå och inte låta dom ändra ditt intresse i datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Det också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-

 

På lvlfrågan så kan du svara kort och gott; Högre än dig.

 

Finns det något du kan ordbajsa tillbaka om? Är någon t.ex. nörd inom TV-spel eller en riktig pluggis, som aldrgi gör något med nån, eller är det bara vanliga översittare?

 

Isåfall får du bara ignorera dem och göra det du tycker e kul :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-

Jag blir lite rädd, jag har alltid trott att mobbning inte är så allvarligt som man tror, under mina år då jag växte upp har jag aldrig sett mobbning på någon av mina skolor mot någon. Visst, vissa hade inte så mycket kompisar, men det berodde på dem, alla fick chansen men vissa backa ur, ingen var någonsin taskig.

 

Men om man läser trådar om andra platser i Sverige så finns det så grymma ungar, antar att du måste stå upp mot dem, visa att du inte är en nörd. Kanske inte är så lätt som det låter, men då får du väl strunta i vad de säger, vad jag läst så verkar de vara riktiga äckliga loosers allihopa, jag menar, vem håller på så? Om man mår bra av att få någon annan att må dåligt ska man söka hjälp, i sån tidig ålder också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hamna i samma skit, men jag va bara smart dvs jag fick bäst på prov och sånt, sen råkade jag gilla datorer och sen direkt så kallade dom mig nörd, men vad gjorde det jag älska att spel så först sket jag i dom men det blev skitjobbigt tillslut så jag börja jag i kampsport och alla blev helt plötsligt snälla så jag antar att dom förknippar data med svaghet på nåt vänster

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...