Som rubriken säger, alla kallar mig för nörd, och jag är inte. i 2 år i streck har jag suttit framför datorn 7h+ varje dag, men nu har jag ändrat mig, för nu förstår jag hur galet det är.. Nu är jag max 2timmar på datorn i dagen men fortfarande kallar man mig nörd? Argh inte så roligt detta.. :( :(
Blir Kallad För Nörd
Varför ta åt sig? Bry dig inte om vad andra säger, eller kanske tillochmed skratta med dem- Då blir det tillslut inte lika roligt att säga det :)
Kallad nörd för att du sitter vid datorn? För det första så är man inte en nörd för att man sitter vid datorn och du spelar bara 2 timmar nu för att du blev kallad nörd? Jag sitter 8h/dag, inte blir jag kallad nörd, men om jag skulle bli det så skulle jag inte sluta sitta vid datorn. :huh: Du måste ju visa vad skåpet ska stå och inte låta dom ändra ditt intresse i datorer.
Det också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-
↗ till inläggetDet också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-
På lvlfrågan så kan du svara kort och gott; Högre än dig.
Finns det något du kan ordbajsa tillbaka om? Är någon t.ex. nörd inom TV-spel eller en riktig pluggis, som aldrgi gör något med nån, eller är det bara vanliga översittare?
Isåfall får du bara ignorera dem och göra det du tycker e kul :>
Varför ens ta åt sig? Bry dig inte om dom och gå vidare.
Ni har rätt!! Jag spelar 12timmar dator i dagen om jag vill =) tack allihop jag känner att de andra kan inte hindra mig fråan att sitta framför datorn.
Se bara till att inte prioritera datorn framför annat, för då är du en nörd.
Nörd är ju "En person som klassas som smart, eller har ett intensivt intresse inom ett visst område".
Själv rättar jag folk från "Nörd" till "Datornörd" när det händer (Inte ofta, men det händer)- För själv är jag stolt över att vara kunnig när det gäller datorer.
Vad jag vet är sånna som kodar nördar (html,c++ m.m)
↗ till inläggetDet också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-
Jag blir lite rädd, jag har alltid trott att mobbning inte är så allvarligt som man tror, under mina år då jag växte upp har jag aldrig sett mobbning på någon av mina skolor mot någon. Visst, vissa hade inte så mycket kompisar, men det berodde på dem, alla fick chansen men vissa backa ur, ingen var någonsin taskig.
Men om man läser trådar om andra platser i Sverige så finns det så grymma ungar, antar att du måste stå upp mot dem, visa att du inte är en nörd. Kanske inte är så lätt som det låter, men då får du väl strunta i vad de säger, vad jag läst så verkar de vara riktiga äckliga loosers allihopa, jag menar, vem håller på så? Om man mår bra av att få någon annan att må dåligt ska man söka hjälp, i sån tidig ålder också.
Jag hamna i samma skit, men jag va bara smart dvs jag fick bäst på prov och sånt, sen råkade jag gilla datorer och sen direkt så kallade dom mig nörd, men vad gjorde det jag älska att spel så först sket jag i dom men det blev skitjobbigt tillslut så jag börja jag i kampsport och alla blev helt plötsligt snälla så jag antar att dom förknippar data med svaghet på nåt vänster
↗ till inläggetJa, men liksom- Sen när är det inne att vara dum? Vem vill vara dum? Det är de som vet att de inte är smarta som trackar folk som är =/Jag hamna i samma skit, men jag va bara smart dvs jag fick bäst på prov och sånt, sen råkade jag gilla datorer och sen direkt så kallade dom mig nörd, men vad gjorde det jag älska att spel så först sket jag i dom men det blev skitjobbigt tillslut så jag börja jag i kampsport och alla blev helt plötsligt snälla så jag antar att dom förknippar data med svaghet på nåt vänster
Dansken i min klass sa idag en riktigt idiotisk kommentar, för att jag hade en kedja till min plånbok. Det bevisar att han verkligen försöker hitta fel hos andra.
"Ey, Adam, varför har du en kedja till plånboken?"
"Varför bryr du dej, rövhål?"
"Det är ju så gammalt"
"Jaha, och? Varför spelar det äns nån roll vad man har för kläder på sig då? Säger du nåt igen så slår jag ner dig, fattar du?2
Sen var det en som på beställning frågade vad dansken var känd för i Danmark(Han är alltid så bra och känd i sina historier)
Då sa jag "För att vara en kuksugare"
Sen pratade han inte mer med mig, och han gick ifrån om jag kom emot honom.
Det funkar att vara elakare tillbaks. Även om man är lika dum, är det inte mer än dom förtjänar.
↗ till inläggetdet är sånt som e på grundskolan :) men det är nog för att man inte har ngn erfarenhet :)Det också att förr spelade jag Runescape ( Som suger hårt ) och det blev jag också retad för och blev kalled RuneNörtti ( som betyder i svenska RunescapeNörd ) Nu spelar jag det inte längre men fortfarande frågar man typ " Hur många timmar spelade du Runescape igår?" eller "Vad är du för level nudå, RuneFreak?" -.-
↗ till inläggetorkade inte läsa hela tråden men utgår ifrån att du fortfarande blir kallad nörd.Som rubriken säger, alla kallar mig för nörd, och jag är inte. i 2 år i streck har jag suttit framför datorn 7h+ varje dag, men nu har jag ändrat mig, för nu förstår jag hur galet det är.. Nu är jag max 2timmar på datorn i dagen men fortfarande kallar man mig nörd? Argh inte så roligt detta.. :( :(
Ge mig mobilnumret till den som är ´ledaren`´eller den som kallar dig det mest så ska jag ringa den jäveln och fixa detta men en hederlig lite busringning med abdula. Funkade för en av mina andra lite yngre polare, nu vågar ingen typ titta på han eller nåt.
↗ till inläggetVad jag vet är sånna som kodar nördar (html,c++ m.m)
Eller kanske bara programmerare eller webbutvecklare? Kan du förklara lite hur du tänkte där?
Igår hade vi nån sorts... Kommentar till sina vänner... "lek" i klassen... man fick inte kolla vad de andra skrev och vem som skrev vad... Sen när tidan var ute fick man se vad alla hade skrivit till en och 20% av allt till mig vad " datanörd " nörd på dator" och sånt... Jag blev mycket sårad =( Och jag tror de skrev det bara för att reta mig... :(
sucks 2 be you
ta inte åt dig. -.-
↗ till inläggetnumret bara så kanske det fixar sig.Igår hade vi nån sorts... Kommentar till sina vänner... "lek" i klassen... man fick inte kolla vad de andra skrev och vem som skrev vad... Sen när tidan var ute fick man se vad alla hade skrivit till en och 20% av allt till mig vad " datanörd " nörd på dator" och sånt... Jag blev mycket sårad =( Och jag tror de skrev det bara för att reta mig... :(