Skulle vara trevligt att få reda på vilken typ av alla metals sub-genrer folk gillar här på Fuska.se. Själv är jag ett stort f*n av Symphonic power metal och Melodic death metal.
Skulle vara trevligt att få reda på vilken typ av alla metals sub-genrer folk gillar här på Fuska.se. Själv är jag ett stort f*n av Symphonic power metal och Melodic death metal.
Få se, Melodic death metal går alltid hem
Death metal funkar (bara en del band dock)
Metalcore funkar finfint, tyvärr låter alla band likadant
Math metal är också vackert
Progressiv metal är populärt i mina öron
Finns några fler jag gillar, men dessa uppskattas mest.
Heavy metall är ju schysst
melodeath, och vad man nu ska kalla opeth för...
↗ till inläggetProgressive death metal, vilket är det jag själv lyssnar på mest atm. (bara Opeth, men ändå =D)och vad man nu ska kalla opeth för...
Heavy Metal, Thrash Metal och Melodic Death Metal.
↗ till inlägget↗ till inläggetProgressive death metal, vilket är det jag själv lyssnar på mest atm. (bara Opeth, men ändå =D)och vad man nu ska kalla opeth för...
har läst det men deras musik är inte lik någon annan så många kallar deras genre för opeth ;P
Heavy och Melodic Death nog
Folk metal och avant-garde metal.
Heavy Metal går bäst hem hos mig, men även Trash Metal fungerar. :)
Trash metal är bäst, men Heavy och power(Hammerfall) är oxå bra.
Death metal, Metalcore, och newage metal eller om man nu kallar det så, (nu metal)
Alternative metal, death metal, hardstyle :P
Metalcore, Folkmetal, Death Metal, Brutal Death Metal, Melodic Death Metal, Deathcore, Grindcore
mest heavy metal, men också lite Thrash.
↗ till inläggetHeavy Metal, Thrash Metal och Melodic Death Metal.
Gillar det mesta och bryr mig inte riktigt om vad de e för sub-genre de tillhör, dock gillar jag lite "udda" band med ett unikt sound t.ex. Alestorm eller Eluvitie. Men band band som in Flames, Bullet for my Valentine å typ sånna band går alltid hem. :)
avant garde metal, också en del progressiv men ska inte säga att jag direkt är något f*n.
↗ till inläggetMm, Heavy och Power, särskilt Hammerfall :)Trash metal är bäst, men Heavy och power(Hammerfall) är oxå bra.
Men gillar också In Flames.
Black Metal!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in