Hoppa till innehåll

Ekonomikrisen?


Gäst Member
 Dela

Rekommendera inlägg

Som ni ser på rapport och om ni tänker tillbaka på förra våren, så har en Ekonomikris kommit till USA och sedan dragits över hela världen. Bensinpriset har därför sjunkit, och många har tvungit sluta med sitt arbete på grund av Ekonomikrisen, som verkligen inte är bra. På bara Volvo's fabrik har över 1000 personer slutat på grund av krisen.

 

Priser i affärer har också sjunkit hastigt, och så har ekonomin för övrigt också försämrats. Valuterna stiger, jag tror nog 1 Euro nummera är över tio kronor eller kanske mer.

 

Vad tycker ni om denna ekonomikris egentligen?

 

Jag tycker den inte är bra, för personer har behövt lämna sitt jobb, och ekonomin för övrigt har blivit jättedålig. Och allt är detta på grund av USA. (Många personer säger det i alla fall, att det är på grund av USA). Men jag tror nog hela världen bör vara skyldiga inte bara USA's fel.

 

Diskutera!

euron har varit över 10kr länge.

 

 

Det har den kanske, så jag tror den har höjts till 11 kronor förmodligen. Den kommer höjas mer för att ekonomikrisen is far from over.

 

Grabbar det ni missar är att tack vare att vi inte bytte till euron så har våran lilla sketna valuta dykt, euron däremot har inte gjort det, det är alltså itne euron som har blivit dyrare utan kronan som har blivit billigare.

 

Soad_token

 

Eller folk som inte visste vad det hade för positiva effekter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ge oss euro!

 

 

Sverige hade ett folkval för några år sedan och då bestämde svenska folket att behålla kronan helt enkelt.

 

 

Jag är inte född igår, så jag vet mycket väl att Sveriges idiotiska folk valde kronan framför euron.

 

Sigh.

 

du är kanske inte född igår, men du är antagligen född senare än du påstår eftersom det var regeringen, och inte folket som bestämde att vi ska ha kronan, med andra ord, sossarna. vi har inga beslutsfattande folkomröstningar i sverige sånär som på val om grundlagsändring och val till nytt ledande parti.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge oss euro!

 

 

Sverige hade ett folkval för några år sedan och då bestämde svenska folket att behålla kronan helt enkelt.

 

 

Jag är inte född igår, så jag vet mycket väl att Sveriges idiotiska folk valde kronan framför euron.

 

Sigh.

 

du är kanske inte född igår, men du är antagligen född senare än du påstår eftersom det var regeringen, och inte folket som bestämde att vi ska ha kronan, med andra ord, sossarna. vi har inga beslutsfattande folkomröstningar i sverige sånär som på val om grundlagsändring och val till nytt ledande parti.

 

Fel, dock har regeringen det sista ordet och kan ändra folkets beslut om de så önskar.

Det var folket som ville behålla kronan, och det verkade vara det rätta beslutet då. Folkomröstningar är fortfarande en mycket Verklig sak här i Sverige :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge oss euro!

 

 

Sverige hade ett folkval för några år sedan och då bestämde svenska folket att behålla kronan helt enkelt.

 

 

Jag är inte född igår, så jag vet mycket väl att Sveriges idiotiska folk valde kronan framför euron.

 

Sigh.

du är kanske inte född igår, men du är antagligen född senare än du påstår eftersom det var regeringen, och inte folket som bestämde att vi ska ha kronan, med andra ord, sossarna. vi har inga beslutsfattande folkomröstningar i sverige sånär som på val om grundlagsändring och val till nytt ledande parti.

 

Fel, dock har regeringen det sista ordet och kan ändra folkets beslut om de så önskar.

Det var folket som ville behålla kronan, och det verkade vara det rätta beslutet då. Folkomröstningar är fortfarande en mycket Verklig sak här i Sverige :P

 

Folkomröstningar i Sverige är bara rådgivande, politikerna kan fatta ett beslut som strider mot valresultatet, se exempelvis folkomröstningen om högertrafik. I en typ av fall är dock en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande.

källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stningar_i_Sverige

 

och inget snack om att det inte stämmer för att det är wiki, om ni anser att det inte stämmer så hitta en pålitlig källa som bevisar motsatsen och PM:a mig den. för det är OfT annars.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folkomröstningar i Sverige är bara rådgivande, politikerna kan fatta ett beslut som strider mot valresultatet, se exempelvis folkomröstningen om högertrafik. I en typ av fall är dock en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande.

 

källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stningar_i_Sverige

 

och inget snack om att det inte stämmer för att det är wiki, om ni anser att det inte stämmer så hitta en pålitlig källa som bevisar motsatsen och PM:a mig den. för det är OfT annars.

 

Läs mitt inlägg igen lol :P Jag sa att en folkomröstning inte var slutgiltig. Det jag mot sa mig var
vi har inga beslutsfattande folkomröstningar
. Jag tolkade det som om du menade att folkomröstningar i Sverige är helt betydelselösa :P Omröstningarna är ju egentligen Final, men regeringen har makten att ogiltigförklara resultatet, om en majoritet av representanterna instämmer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

 

På detta kan jag ge någon bra anledning till varför vi INTE ska euro.

Det kommer fucka upp våran ekonomi, priserna kommer stiga i taket. Se bara vad som hände Finland när dom bytte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

 

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

 

På detta kan jag ge någon bra anledning till varför vi INTE ska euro.

Det kommer fucka upp våran ekonomi, priserna kommer stiga i taket. Se bara vad som hände Finland när dom bytte.

 

Om kostnaderna stiger på grund av euron stiger ju också lönerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

 

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

På detta kan jag ge någon bra anledning till varför vi INTE ska euro.

Det kommer fucka upp våran ekonomi, priserna kommer stiga i taket. Se bara vad som hände Finland när dom bytte.

 

Om kostnaderna stiger på grund av euron stiger ju också lönerna.

 

Vilket dom också gjorde i Finland.

 

En annan väldigt fördel med euron är att den är betydligt mycket mer stabil en våran lilla sketna valuta. Att ha en lite valuta skapar problem om du driver ett stort internationellt företag (låt oss säga 3 ), för om du bestämmer att du ska köpa t.ex. 100.000 mobiler från Finland och säger att kostnaden blir 1.000.000 €. Sen dyker kronan som det gjorde nu och helt plötsligt blir € värd över 10 kr, då inser ni att det blir jävligt mycket dyrare att köpa det när man ska betala än vad det var när man beställde. En annan dålig sak med att ha en egen valuta är att det blir mycket svårare att jämföra priser efter som valutan hela tiden ändrar sig och det blir också svårare att jämföra löner.

 

Ni som tycker kronan är bra kan ju också motivera er...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

 

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

På detta kan jag ge någon bra anledning till varför vi INTE ska euro.

Det kommer fucka upp våran ekonomi, priserna kommer stiga i taket. Se bara vad som hände Finland när dom bytte.

 

Om kostnaderna stiger på grund av euron stiger ju också lönerna.

 

Vilket dom också gjorde i Finland.

 

En annan väldigt fördel med euron är att den är betydligt mycket mer stabil en våran lilla sketna valuta. Att ha en lite valuta skapar problem om du driver ett stort internationellt företag (låt oss säga 3 ), för om du bestämmer att du ska köpa t.ex. 100.000 mobiler från Finland och säger att kostnaden blir 1.000.000 €. Sen dyker kronan som det gjorde nu och helt plötsligt blir € värd över 10 kr, då inser ni att det blir jävligt mycket dyrare att köpa det när man ska betala än vad det var när man beställde. En annan dålig sak med att ha en egen valuta är att det blir mycket svårare att jämföra priser efter som valutan hela tiden ändrar sig och det blir också svårare att jämföra löner.

 

Ni som tycker kronan är bra kan ju också motivera er...

 

Soad_token

 

 

Fisken; Soad delar min mening i princip...Så jag har inte mycket mer att tillägga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folket börjar ju visa vad dem tycker eller?

Sen bestämmer regeringen o sån skit mest..men omröstningen visar ju vad vårt patetiska folk tycker.

 

Så varför ska vi ha euro då? Ge en riktigt j*vla bra anledning om varför den "idiotiska" majoriteten har fel när de valde kronan över euron?

På detta kan jag ge någon bra anledning till varför vi INTE ska euro.

Det kommer fucka upp våran ekonomi, priserna kommer stiga i taket. Se bara vad som hände Finland när dom bytte.

 

Om kostnaderna stiger på grund av euron stiger ju också lönerna.

 

Vilket dom också gjorde i Finland.

 

En annan väldigt fördel med euron är att den är betydligt mycket mer stabil en våran lilla sketna valuta. Att ha en lite valuta skapar problem om du driver ett stort internationellt företag (låt oss säga 3 ), för om du bestämmer att du ska köpa t.ex. 100.000 mobiler från Finland och säger att kostnaden blir 1.000.000 €. Sen dyker kronan som det gjorde nu och helt plötsligt blir € värd över 10 kr, då inser ni att det blir jävligt mycket dyrare att köpa det när man ska betala än vad det var när man beställde. En annan dålig sak med att ha en egen valuta är att det blir mycket svårare att jämföra priser efter som valutan hela tiden ändrar sig och det blir också svårare att jämföra löner.

 

Ni som tycker kronan är bra kan ju också motivera er...

 

Soad_token

 

 

Fisken; Soad delar min mening i princip...Så jag har inte mycket mer att tillägga.

 

Nej, du har bara ingen egen vettig anledning.

 

för om du bestämmer att du ska köpa t.ex. 100.000 mobiler från Finland och säger att kostnaden blir 1.000.000 €. Sen dyker kronan som det gjorde nu och helt plötsligt blir € värd över 10 kr, då inser ni att det blir jävligt mycket dyrare att köpa det när man ska betala än vad det var när man beställde.

Prisökningen blir lika oavsett valuta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...