💬
Logga in
Fuska.se

Min Webcam

16 svar · startad

Trådstartare #1

När jag gör film och sånt. så hackar camen och då är den inte tillgänglig. och om jag byter usb-intag så kommer det upp en ruta där det står "USB-enhet känns inte igen"

Varför funkar det inte??

↗ till inlägget

När jag gör film och sånt. så hackar camen och då är den inte tillgänglig. och om jag byter usb-intag så kommer det upp en ruta där det står "USB-enhet känns inte igen"

Varför funkar det inte??

Testa att använda den på en annan dator för att se om det är din dator det är fel på eller din webcam.

Har du installerat drivrutiner?

Trådstartare #4
↗ till inlägget

Har du installerat drivrutiner?

vad är det för ngt?

Det finns på skivan du får med när du köpte kameran.

↗ till inlägget

Det finns på skivan du får med när du köpte kameran.

det är inte säkert att han fick med drivrutiner. vissa webkameror behöver inga. som min :D

Jo men eftersom han har problem med den låter det som att det är drivrutinerna som saknas

Man brukar kunna hitta drivrutiner på tillverkarens hemsida också.

Vad för kamera har du?

↗ till inlägget

Varför funkar det inte??

Som någon annan säger så kan det vara drivrutinerna.

Om det följde med en skiva när du köpte din kamera så lägg in den i CD/DVD-läsaren. Klicka sedan på att installera Drivrutiner.

Annars så sök på kamerans namn på Google och leta dig fram på tillverkarens hemsida efter "drivers"

Trådstartare #10

Jag satte i drivern(skivan) i cd-romen och det kommer upp en ruta där det är två st mappar.. På den ena står det Directx9.0 och på den andra står det driver.. Vilken ska jag ta och vad ska jag ta sen?

Välj Driver och följ instruktionerna.

Trådstartare #12

Men när jag tar driver kommer det upp massa andra program

Kan du ta screenshot?

Trådstartare #14

Vet ej men nu måste jag plötsligt installera om den :o men när jag ska installera den så går det inte! det står att jag ska sätta i ngn annan cd-skiva ;S jag fick inte ens med mig nån annan än den drivern

8 Feb 2009
Trådstartare #15

Skitsamma. Fick damp och förstörde den :)

Den funkade ändå inte

↗ till inlägget

Skitsamma. Fick damp och förstörde den :)

Den funkade ändå inte

Geeez..

9 Feb 2009
Trådstartare #17

Den funkade ju inte :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in