Hej , jag har ett problem , när jag pratar i skype med mina kompisar samtidit som jag spelar bf2/css så hör de andra vad jag gör , så jag måste ha ljudet av på spelet . Det skulle vara bra om någån hjälpte mig. PS. jag har vista.
Skype - Andra Hör Vad Jag Gör .
Du har väl ställt in så den spelar in stereo mix
Har du högtalare? din mic kan fånga upp det ljudet
Jag har headset och jag har inaktiverat stereomix
hmm asså jag har samma problem och det här är en bra fråga....
En fråga har du xp eller vista?
↗ till inläggethmm asså jag har samma problem och det här är en bra fråga....
En fråga har du xp eller vista?
Han har ju skrivit att han har vista..
datornord , har du kommit på vad som felet är ?
"Andra hör vad jag gör"
hmhmhmhmhm
_
Hursomhelst borde det väl finnas någon inställning så att Skype inte skickar ljud som kommer från datorn, så att säga, utan bara från mikrofonen, stereomix låter som något annat, men förvisso var det ju ett bra tag sen jag använde Skype
det BORDE finnas med hittar inget :S
Så är det för mig också.. Jag har Vista.
Men det är väl helt enkelt bara att stå ut med att stänga av ljudet på spelen man spelar, man vill ju hellre höra vad de andra som man pratar med säger, lixom.
↗ till inlägget"Andra hör vad jag gör"
hmhmhmhmhm
_
Hursomhelst borde det väl finnas någon inställning så att Skype inte skickar ljud som kommer från datorn, så att säga, utan bara från mikrofonen, stereomix låter som något annat, men förvisso var det ju ett bra tag sen jag använde Skype
Stereomix "spelar in ljudkortet"
Fality om du inte fattat de så har jag stängt stereomix...
ser det ut som om jag snackar med dig?
det är MIN tråd så ...
Så det är alltså ettpar som har samma problem men ingen vet?
Fixar du ventrilo så är det problem solved.
det är inte så bra ide när mina kompisar använder skype...
Jag fixade samma problem igår. Jag hade satt på mikrofon-boost på +20dB. Det gjorde på något sätt att allt som jag lyssnade på "läckte ut" till de andra jag snackade med. Kanske har du också satt på det?
Var ändrar man mikrofon-boost? och hur mycke dB har du nu på?
Edit: Hitta nu var men tror inte det är det för mig för jag har haft det på 0 dB men tack ändå
Skaffa Xfire,ett bra program att använda om man vill chatta/prata/skriva med kompisar när man spelar.