💬
Logga in
Fuska.se

Äta Mat Snabbt

16 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Tja, det är så att jag äter ganska snabbt och min pappa har skrämt mig lite med att man kan få problem när man blir vuxen av att äta snabbt. Det är för att min pappa har problem med sin mage. Men han åt inte bara fiort när han var liten utan han gjorde andra saker som int e bra för magen, typ skippa att gå på toa :P. Så min fråga är om man kan få problem med magen när man blir vuxen av att äta snabbt? Måste ha ett svar e jätte orolig.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tja, det är så att jag äter ganska snabbt och min pappa har skrämt mig lite med att man kan få problem när man blir vuxen av att äta snabbt. Det är för att min pappa har problem med sin mage. Men han åt inte bara fiort när han var liten utan han gjorde andra saker som int e bra för magen, typ skippa att gå på toa :P . Så min fråga är om man kan få problem med magen när man blir vuxen av att äta snabbt? Måste ha ett svar e jätte orolig.

nej

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

Ok

Nivå 10 · Veteranfuskare

Min pappa har också problem med magen, eller hade. Han märkte för en månad sen att han inte tålde mjölk (laktosintolerant), nu dricker han laktosmjölk och mår bra.

Din mage kan börja värka om du äter för snabbt, inte så farligt :)

PS. Min pappa säger också att jag äter för snabbt :P

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #6

Ok tack :D

Nivå 8 · Veteranfuskare

när du äter snabbt så kanske du inte tuggar lika bra som du gör när du gör det sakta. och din mage får jobba mer.

Laktosmjölk är ett annat ord för laktosfri mjölk :P

Äta snabbt -> hjärna ej hinna uppfatta hur mycket som stoppas in -> äta för mycket -> bli lat och seg

Tugga långsammare, så att både de mekaniska och kemiska bearbetningarna startar, vilket ger dig mer energi ur maten ;>

15 Feb 2009
Nivå 13 · Mästerfuskare

Ät långsamt och njut av maten :D

Nivå 10 · Veteranfuskare

Eller svälj det helt.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Om du äter snabbt finns en risk att få magcancer och dö redan nästa vecka. :ph34r:

16 Feb 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #13

kuul

Så ni tror inte att man kan få problem som vuxen?

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

kuul

Så ni tror inte att man kan få problem som vuxen?

Nja, problem kommer man nog att få.. Men tvivlar på att problemet orsakats av att du har ätit snabbt. ;)

Senast ändrad:

20 Feb 2009
Nivå 6 · Fuskare

LOL!!! ÄT Å NJUT

Varför är sniglar en delikatess i frankrike??

Svar: dem gillar inte snabbmat :'0

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

LOL!!! ÄT Å NJUT

Den var ju 'bäst'. -.-

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

LOL!!! ÄT Å NJUT

Hahaha, den var rolig. NAT.

Tror fortfarande att man inte kan få problem av för snabb mat ätning ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in