💬
Logga in
Fuska.se

Utorrent

12 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

När jag ska ladda ner en torrent så är den först en blå neråt pil och sen om några sekunder så är det en röd nedåt pil..

Vad betyder det? Att den inte funkar?

Jag testade en torrent som jag redan har och för den blev det samma sak! :(

Som ni ser så har jag uTorrent.

PS: Detta är ingen olaglig tråd! http://www.fuska.se/forum/Azureus_Problem-t116666.html

Nivå 6 · Fuskare

använder inte själv utorrent så jag vet inte vad de olika färgerna betyder :P. Men har den seed? Dina portar kanske är stängda? Testat andra program?

Nivå 5 · Fuskare

Du har förmodligen försökt ladda ner något som ingen seedar

Blå pil betyder laddar ner o röd måste väl betyda att det avbröts lr ett fel nåt

lista alltid efter seeds när du letar torrents

28 Feb 2009
Nivå 3 · Lärling

blå pil = laddar ned . röd pil= anslutningen till server är dålig

1 Mar 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

När jag ska ladda ner en torrent så är den först en blå neråt pil och sen om några sekunder så är det en röd nedåt pil..

Vad betyder det? Att den inte funkar?

Jag testade en torrent som jag redan har och för den blev det samma sak! :(

Som ni ser så har jag uTorrent.

PS: Detta är ingen olaglig tråd! http://www.fuska.se/forum/Azureus_Problem-t116666.html

Dålig torrent.

Nivå 6 · Fuskare

Troligen har den inte så många seeders, du måste ha tillgång till personer som hjälper till att dela ut filerna som du laddar ner, annars går det inte att ladda ner.

Senast ändrad:

6 Mar 2009

Är det alltid såhär, eller är det bara den här torrenten?

Tror att antingen så är det för få Seeds, eller inga alls, eller så är det kanske dålig uppkoppling.

Brandvägg eller något?

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tror att antingen så är det för få Seeds, eller inga alls, eller så är det kanske dålig uppkoppling.

Brandvägg eller något?

Utorrent öppnar automatiskt portarna man behöver om man använder Windows Brandväggen. ( Vilket jag antar att han gör )

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Brandvägg eller något?

Utorrent öppnar automatiskt portarna man behöver om man använder Windows Brandväggen. ( Vilket jag antar att han gör )

Jaha, visste inte det. Men om man har typ en router, eller annan brandvägg, hur är det då?
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Brandvägg eller något?

Jaha, visste inte det. Men om man har typ en router, eller annan brandvägg, hur är det då?

Då måste man göra det manuellt tror jag.

Men då kanske det är fallet för honom?

Testa att öppna rätta portar i din brandvägg samt routerns brandvägg om du har en sådan?

7 Mar 2009
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #12

Ok, det fixade sig. men nu har jag fått ett nytt program som heter MP3-Rocket. Och när jag ska ladda ner en torrentfil så öppnas den i MP3-Rocket. Hur gör jag så att utorrent blir den standarde ellr nåt?

↗ till inlägget

Ok, det fixade sig. men nu har jag fått ett nytt program som heter MP3-Rocket. Och när jag ska ladda ner en torrentfil så öppnas den i MP3-Rocket. Hur gör jag så att utorrent blir den standarde ellr nåt?

Jag skrev i din förra tråd.

Ladda ned en Torrent och välj Spara istället för öppna

Gå in i Mina Dokument eller var du nu har sparat Torrenten

Högerklicka > Egenskaper > Ändra > µTorrent

Välj µTorrent som sagt efter att du klickat på Ändra

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in