💬
Logga in
Fuska.se

Skolk Dagen!

22 svar · startad

Har ni något förslag vilken månad och datum ska vara den nya skolk dagen? :P

PS. När min pappa var liten så fanns det en skolk dag, det är härifrån jag fick iden. B)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Fick ett kedje sms i oktober någongång om att det var 15 november :-p

Nivå 10 · Veteranfuskare

24 december eller 18:e Juli låter som 2 bra datum, en när det är lite kallare och en när det är lite varmare.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

24 december eller 18:e Juli låter som 2 bra datum, en när det är lite kallare och en när det är lite varmare.

synd bara att man har lov båda dagarna ;)

5 Mar 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

synd bara att man har lov båda dagarna ;)

Skolka från lovet och gå till skolan ? D;

HAHA LoL!!!! Men kom på några bättre typ näst sista dagen innan sommarlovet;) :D

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

HAHA LoL!!!! Men kom på några bättre typ näst sista dagen innan sommarlovet;) :D

Man har ju ändå aldrig några lektioner under den sista veckan.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Fick ett kedje sms i oktober någongång om att det var 15 november :-p

Fick det tusen gånger :mellow:

Hmm.. Skolk dag, skule bara fått dåligt samvete lol

Nivå 10 · Veteranfuskare

Man skolkar väl när man känner för det, frånvara får man ändå :) ?

6 Mar 2009
Nivå 3 · Lärling

om hela skolan ska skolka så skicka sms till alla du vet säg til dina kompisar att sprida det men 1 april blir väl bra då så bler lärarna överaskade när ingen är där

8 Mar 2009

På vårtrampet är bäst.

11 Mar 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man har ju ändå aldrig några lektioner under den sista veckan.

Haha, det är ju då man tvingas jobba på som mest...

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

PS. När min pappa var liten så fanns det en skolk dag, det är härifrån jag fick iden. B)

Skoldagen är ingenting du kan ta äran åt dig för. Fjortisungar har ordnat en skoldag under de senaste åren.

Ni småbarn kanske tycker att det är "Coolt", men egentligen är det ju bara dumt, löjligt och omoget. Nu är inte jag rätt person att predika mot skolk, men det är ju faktiskt ens framtidschanser som minskas.

12 Mar 2009
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Skoldagen är ingenting du kan ta äran åt dig för. Fjortisungar har ordnat en skoldag under de senaste åren.

Ni småbarn kanske tycker att det är "Coolt", men egentligen är det ju bara dumt, löjligt och omoget. Nu är inte jag rätt person att predika mot skolk, men det är ju faktiskt ens framtidschanser som minskas.

Skolkdagen?

Btw, jag har ingen aning. Hade väl varit bra nån gång i början av maj eller juni:) Eller i slutet av maj.

15 Mar 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

De som får ta smällen är skattebetalarna som jobbar järnet men små omogna snorungar kastar bort deras framtidschanser som Sverige erbjuder.

27 Mar 2009
Nivå 6 · Fuskare

"Skolkdagen" är bland den sämsta idén jag hört i år.

Enligt mig så är skolkdagen är ju endast till för hjärndöda människor som är så j*vla slöa så att dem inte orkar gå

till skolan.

Visst skulle lärarna bli förvånade om inga elever kom dit. Lika förvånade blir nog mina föräldrar när dom öppnar brevet från skolan med en liten fin frånvarolapp i och dem noterar "Wth? Ungjäveln har skolkat"

Sedan blir jag lika förvånad när jag hittar resterna av min dator ute på gården, och jag tänker "Wth min dator!? zomg jag kanske inte skulle ha skolkat ändå"

Jag vet inte hur ni tycker och hur era föräldrar reagerar men själv pallar jag inte att ta risken att bli av med tv, dator och allt annat med sladd eller batterier.

Don't be a fool, stay in school.

29 Mar 2009
Nivå 1 · Novis

Skolkdagen funkar ju aldrig, ingen som skolkar.

3 Apr 2009
Nivå 6 · Fuskare

Aldrig hört talas om skolkdagen, dessutom är det bara korkat, du skolkar när du känner för det, inte sätter något datum. <_<

Nivå 13 · Mästerfuskare

snälla, kan nån fixa rubriken, klarar inte särskrivningar. det heter "skolkdagen".

9 Apr 2009
Nivå 2 · Novis

Vet ej. Kanske 1 december till 24 december, skolk veckorna istället.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in