Undrar om den här datorn klarar Counter-strike Source och Battlefield 2 (som två exempel, ge gärna fler :P)
på ganska höga inställningar?
Och vad tycker ni om grafikkortet?
Undrar om den här datorn klarar Counter-strike Source och Battlefield 2 (som två exempel, ge gärna fler :P)
Kanske inte BF2 på Max men du klarar det med helt godkända inställningar, vet inte exakt hur kraftigt det kortet är men jag skaffa en laptop för ungefär samma pris för ett år sen som klarar BF2 felfritt.
Ok, hur är det med Counter-Strike Source då?
Eller vet nån annan om det grafikkortet (pratar bara om det, de andra komponenterna ser bra ut) i CSS?
Men antar att Acer 5930G är bättre förövrigt än den här..
Den klarar Css lätt :P klarar Css på intels nästan sämsta inbygda
↗ till inläggetFör det första så bör du kunna spela BF2 med höga inställningar. Men den där datorn är way to expensive. Min laptop som är 15,4" är nästan lika bra. Det är skumt, för du får oerhört mkt mer prestanda i en 17" laptop för 9k och en 15,4" laptop för 9k.Undrar om den här datorn klarar Counter-strike Source och Battlefield 2 (som två exempel, ge gärna fler :P)
Men kör inte HP laptops, deras touch-knappar som sitter belägna mellan tagnentbordet och skärmen är oerhört känsliga. De har haft jättestora problem med det. Touchen reagerar på värme, ofc, men efter ett tag om du spelar och du rör den så kommer volymen att gå från högsta till lägsta tills du startar om datorn eller liknande.
Testa någon av dessa kanske?
http://prisjakt.nu/produkt.php?j=374867,384270,348858,296989
Dåliga grafikkort, högt pris enligt mig..
Ville egentligen höra vad ni tycker om datorn i stort sett.
Tråden kan antingen dö ut eller låsas om nån mod vill det..
kommer klara CS bra. jag lirade på min förra dator som har ett integrerat grafik-kort. den klarade bf2 med 800x600 med 22 i FPS och samma i bfv. så den kommer klara CS lätt.
↗ till inläggetDe andra hade väll iofs bättre grafikkort? Iofs så tror jag att HD 3650 är rätt bra så.Dåliga grafikkort, högt pris enligt mig..
Ville egentligen höra vad ni tycker om datorn i stort sett.
Tråden kan antingen dö ut eller låsas om nån mod vill det..
Men typ bara för att slippa HP så är det värt en hundring elelr två :o
Ok. Men Acer 5930G är kraftfullare.
↗ till inläggetKör på den då. Men inte HP:n, det säger jag baraOk. Men Acer 5930G är kraftfullare.
http://freestone-group.com/video-card-stab...rk-results.html
Sök upp o gör jämnförelser (Ctrl + F för att söka)
Åh f*n, den klarar det najs ju.l
↗ till inläggetJa men vad bra! Vilken ska du välja då?Åh f*n, den klarar det najs ju.l
Men en annan fördel med typ Acer är att du inte betalar lika mkt i licenskostnader osv. För du betalar ganska mkt bara för att få själva märket HP på din dator. Däremot så är HP:n oerhört mkt snyggare
Hp är ganska bra med garantier och support etc.
↗ till inläggetSant men jag anser ändå att sålänge man inte är speciellt ute efter design så kan man hålla sig borta från dom.Hp är ganska bra med garantier och support etc.
Känner mig helt lurad på deras touch-knappar. Och det jobbiga är att det är oerhört många som har haft problem med dom fick jag höra från deras support men ändå fortsätter dom med att skicka med dem. De går heller inte att konfiguera eller att typ ta bort, då de är direkt inkopplade till nätagget på moderkortet.
↗ till inläggetär det på alla deras laptops?↗ till inläggetSant men jag anser ändå att sålänge man inte är speciellt ute efter design så kan man hålla sig borta från dom.Hp är ganska bra med garantier och support etc.
Känner mig helt lurad på deras touch-knappar. Och det jobbiga är att det är oerhört många som har haft problem med dom fick jag höra från deras support men ändå fortsätter dom med att skicka med dem. De går heller inte att konfiguera eller att typ ta bort, då de är direkt inkopplade till nätagget på moderkortet.
↗ till inläggetär det på alla deras laptops?↗ till inläggetHp är ganska bra med garantier och support etc.
Sant men jag anser ändå att sålänge man inte är speciellt ute efter design så kan man hålla sig borta från dom.
Majoriteten. Speciellt de som ska se lite snyggare ut. Kommer inte ihåg vad de heter, alltså de hade döpt panelen till något.
Tror touch-knapparna finns på alla HP's datorer i deras Pavilion DV-serie om jag har rätt nu...
↗ till inläggetJo precis, så är det nog.Tror touch-knapparna finns på alla HP's datorer i deras Pavilion DV-serie om jag har rätt nu...
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in