Hoppa till innehåll

Earth Hour!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Såna här jippon påverkar ingenting.

Blir klimatfrågan mycket större nu? Nej.

Har vi försenat smältningen av polarisar? Med kanske 0.011 sekunder.

Hur många brydde sig? Enligt media var det en miljon hushåll världen över som slocknade, och det är absolut ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Såna här jippon påverkar ingenting.

Blir klimatfrågan mycket större nu? Nej.

Har vi försenat smältningen av polarisar? Med kanske 0.011 sekunder.

Hur många brydde sig? Enligt media var det en miljon hushåll världen över som slocknade, och det är absolut ingenting.

Man gjorde det inte för att spara energi...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såna här jippon påverkar ingenting.

Blir klimatfrågan mycket större nu? Nej.

Har vi försenat smältningen av polarisar? Med kanske 0.011 sekunder.

Hur många brydde sig? Enligt media var det en miljon hushåll världen över som slocknade, och det är absolut ingenting.

Inte för att låta som ett rövhål, men "Earth hour" går ut på att människorna ska tänka om, asså vårt klimat problem osv..Att fossila bränslen är snart helt och hållet borta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. Det kanske var detta som inträffade i mitt hus igår. :P

Satt och spelade då farsan började släcka ner överallt, frågade sedan vafan han höll på med sa han något om att man skulle släcka ner.

 

Så du menar att du inte hört tallas om detta? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. Det kanske var detta som inträffade i mitt hus igår. :P

Satt och spelade då farsan började släcka ner överallt, frågade sedan vafan han höll på med sa han något om att man skulle släcka ner.

 

Så du menar att du inte hört tallas om detta? :lol:

 

Exakt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi stängde av all ström förutom kylskåp, frys och element. Sen satt vi hela familjen och åt snacks och diskuterade vad världen kommer göra för att stoppa globala uppvärmningen, om man skulle klara sig utan el, m.m.

Redigerat av Yoshihi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såna här jippon påverkar ingenting.

Blir klimatfrågan mycket större nu? Nej.

Har vi försenat smältningen av polarisar? Med kanske 0.011 sekunder.

Hur många brydde sig? Enligt media var det en miljon hushåll världen över som slocknade, och det är absolut ingenting.

Inte för att låta som ett rövhål, men "Earth hour" går ut på att människorna ska tänka om, asså vårt klimat problem osv..Att fossila bränslen är snart helt och hållet borta.

 

Så nu har våra vanor ändrats? Har vi blivit mer medvetna om effekterna vi har på miljön?

Även om vissa skulle ha blivit "upplysta" så har alla en "jag påverkar inte"-attityd för att de ensamma är så betydelselösa i det stora hela.

Ungefär som att förvänta sig att enskilda skulle åka mindre bil när deras är ett fåtal av 800,000,000 bilar världen över...

Oavsett vad så kommer problemen bli värre, och de som faktiskt kan göra något åt saken är tillverkarna, miljövänliga bilar och bättre behandling av avfall och liknande, för enskilda personer är inte villiga att engagera sig...

 

Man gjorde det inte för att spara energi...

Klart inte, man kan inte spara elektrisk energi, utan den måste genereras samtidigt som den behövs

Förstår inte ens hur du fick intrycket av att jag pratade om energisparande i mitt föregående inlägg

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man gjorde det inte för att spara energi...

Klart inte, man kan inte spara elektrisk energi, utan den måste genereras samtidigt som den behövs

Förstår inte ens hur du fick intrycket av att jag pratade om energisparande i mitt föregående inlägg

 

 

Formulerade fel, ursäkta.

 

Vad jag menade var att man gjorde det inte för att försena smältningen av polariserna utan för att protestera och visa att man bryr sig om den globala uppvärmningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...