Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

 

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

Men du förstår inte vitsen med hela grejen.

 

På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka

energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm.

 

Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba

dem siffrorna.

 

Jag hängde inte riktigt med nu... Vad är det jag inte förstår? Och förresten tror jag att de flesta dricker energy dryck för att det är en trend och inte på grund av "rushen". Att nördar dricker energy dryck på LAN, Dreamhack och liknande tror jag inte är ett stort problem... Dreamhack är bara 2~gånger per år och jag kan aldrig tänka mig att folk LANar nog ofta för att det ska bli hälsoskadligt.

 

Det finns ju även de som dricker det för smakens skull. Bland annat jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

 

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

Men du förstår inte vitsen med hela grejen.

 

På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka

energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm.

 

Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba

dem siffrorna.

 

Jag hängde inte riktigt med nu... Vad är det jag inte förstår? Och förresten tror jag att de flesta dricker energy dryck för att det är en trend och inte på grund av "rushen". Att nördar dricker energy dryck på LAN, Dreamhack och liknande tror jag inte är ett stort problem... Dreamhack är bara 2~gånger per år och jag kan aldrig tänka mig att folk LANar nog ofta för att det ska bli hälsoskadligt.

 

Du, jag som själv arbetar på Vi vet hur ofta ungar kommer och köper energidrycker, jag frågar dem vad ska ni med det till? Svar: Vi lanar varje helg hos polare och behöver vara vakna. Sen klagar ungarna på att de har svårt att somna på nätterna när de skoldags. Jag säger inte att energidrycker är ohälsosamt, tvärtom, det kan vara bra alternativ

för en snabbkick eller återhämtning efter fysisk aktivitet, men det finns gränser. Det finns ingen anledning och dricka en energidrink om det inte sker fysisktarbete.

 

Ett exempel på reklam för energidrycker:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det 15 års gräns I affären här i byn. Det är lagom tycker jag. Men det står ju massa ungar ute och ber en att köpa ut och skit, och oftast är det nån som gör det. Jag har aldrig köpt en Energidricka i hela mitt liv, men jag fick en, en gång, men fick räserbajs av det, så för mig är det lätt att stå emot ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Varför ens dricka energidrick, innehåller lika mycket energi (som blir till fettlager) som en chipspåse

Vem har sagt att fett är dåligt?

 

Du kanske har missat det, men det är lite därför man sättar åldersgräns på energidryck.

 

Det tvivlar jag starkt på. De har ju inte satt åldersgräns på godis eller snabbmat som är ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...