Hej. Jo jag har hört att man kan ha 2 operativsystem. Jag lanar och den ena har det. Så jag vill ha XP med. Har vista. Så. Kan jag ta min gamla dator som har XP och lägga in det på min externahårddisk och ha det på denna vista dator.
Tack i förhand.
Hej. Jo jag har hört att man kan ha 2 operativsystem. Jag lanar och den ena har det. Så jag vill ha XP med. Har vista. Så. Kan jag ta min gamla dator som har XP och lägga in det på min externahårddisk och ha det på denna vista dator.
Tack i förhand.
vad sjutton menar du kan du förklara lite bättre.
menar du att du har vista på din dator och vill installera xp på den också men du vill ha kvar ditt vista och ha ett xp också?
eller vad sjutton menar du?
(förklara lite bättre.)
Japp. Precis som du sa. Jag vill ha vista kvar och samtidigt ha xp. Går det? XP är ju på en externhårddisk.
Alla på detta forum måste f*n lära sig att använda google innan de skriver en tråd!
SEN om de inte hittar vad de söker, efter att ha bläddrat ett par sidor, DÅ kan de posta en tråd!
Hade faktiskt kollat :P
Kan funka inte säker, om du menar att kopiera WINDOWS mappen till din externa hårddisk och välja en boot.ini sak till att launcha från den enheten.
Fast du borde kopiera Program och Documents and Settings, annars kan det fucka sig.
Nej, jag tror faktiskt inte det, det blir svårt att få med allting när du kopierar över. Men du kan sätta in din gamla hårddisk in i den nya datorn och sedan ändra så att du kan boota upp i båda.
Denna sida googlade jag upp på 2 sekunder.
http://apcmag.com/how_to_dualboot_vista_wi...screenshots.htm
Steg för Steg. Är på Engelska dock. :)
Kan jag ta min gamla dator som har XP och lägga in det på min externahårddisk och ha det på denna vista dator.
läs först.
Jag ska nog skaffa linux istället. Ja jag gör det.
↗ till inläggetJag ska nog skaffa linux istället. Ja jag gör det.
Vad ska du med Linux till? Jag tror absolut inte att du har någon användning för det.
Ok. Då tar jag xp :P Men vart kan man få det gratis?
Du får inte XP gratis lagligt och därav så lär du inte få någon hjälp med det från detta forum.
Då blir det inget då.
Om nån moderator läser. Lås tråden.
↗ till inläggetDå blir det inget då.
Om nån moderator läser. Lås tråden.
annars kan du ju testa windows 7.
Just det. Lås inte tråden. :P
Men är det gratis? Och jag måste inte ta bort vista då va?
↗ till inläggetJust det. Lås inte tråden. :P
Men är det gratis? Och jag måste inte ta bort vista då va?
Ska gå att dual boota och det är gratis atm för att det är i beta.
Här fixar du en key (microsofts hemsida)
och skivan får du fixa på annat ställe. bara att googla
Sorry, Windows 7 Beta downloads are no longer available.
↗ till inläggetSorry, Windows 7 Beta downloads are no longer available.
går inte downloada från Microsoft.
syftade på ngt annat
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in