Hoppa till innehåll

Dator Slöare Än Vanligt!


Legolasswe
 Dela

Rekommendera inlägg

Datorn har blivit slöare.Ibland när jag är ute på internet,och kollar på filmer på youtube,brukar allting fastna.Man kan tex inte stänga av firefox i aktivitetshanteraren,och inte inaktivera anslutningen.Jag kan inte ens logga ut eller starta om,jag måste trycka på den där knappen bakom datorn varje gång.Är det virus?Jag har 9 gb av 19 gb på C kvar.

 

 

PS. Jag har ingen laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn har blivit slöare.Ibland när jag är ute på internet,och kollar på filmer på youtube,brukar allting fastna.Man kan tex inte stänga av firefox i aktivitetshanteraren,och inte inaktivera anslutningen.Jag kan inte ens logga ut eller starta om,jag måste trycka på den där knappen bakom datorn varje gång.Är det virus?Jag har 9 gb av 19 gb på C kvar.

 

 

PS. Jag har ingen laptop.

Har du bara 19 GB?!?! :o

Jag har 450 GB...

 

Men hur mycket ram har du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det kan vara Firefox. Testa att ladda ned Google Chrome eller kör med Internet Explorer och se om det går snabbare. Ibland så spökar Firefox och det kan ta väldigt lång tid att starta och liknande, det fungerar oftast då genom att ominstallera Mozilla Firefox.

 

Det kan vara virus? Virusskanna

Det kan vara skräp? Sök igenom med programmet CCleaner

Diskdefragmentera datorn

Diskrensa datorn

Ta bort onödiga program och filer

Sök igenom ännu en gång med CCleaner

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

För säkerhetsskull tanka malwarebytes och uppdatera det och scanna igenom hårddiskarna.

Man kan aldrig vara för noggrann.

Sant, men det kostar va?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

För säkerhetsskull tanka malwarebytes och uppdatera det och scanna igenom hårddiskarna.

Man kan aldrig vara för noggrann.

Malwarebytes är f*n bäst, kom ihåg när du hjälpta mig när jag hadde pop ups :)

 

Jo jag har hört att det är riktigt bra men är tveksam om jag verkligen ska skaffa det, kostar :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...