Banish Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Är det bra att skaffa en skärm med HDMI utgång och koppla med HDMI sladd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Är det bra att skaffa en skärm med HDMI utgång och koppla med HDMI sladd? Om det är bra? ;: Jo, det är bra. :P Kom bara ihåg att du ska ha ett grafikkort som stödjer HDMI bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 14 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Är det bra att skaffa en skärm med HDMI utgång och koppla med HDMI sladd? Om det är bra? ;: Jo, det är bra. :P Kom bara ihåg att du ska ha ett grafikkort som stödjer HDMI bara. Jo, jag har en HDMI port på gfx kortet så jag antar de stödjer det... Men jag menar om det blir stor skillnad mot t.ex VGA eller DVI? Och om det är värt att satsa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Ja det är stor skillnad, i alla fall om du har en lite större skärm. Det är klart värt att satsa på, nästan ett krav! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Rekommenderar DVI, jag hade bara massa problem när jag körde med HTDI-kabel från datorn till skärmen, eftersom skärmen inte har DVI ingång kör jag med VGA nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Jao, de flesta har ju bara dvi/vga på grafikkorten, så man kör från dvi->hdmi och så kan man köra litta 1080p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Rekommenderar DVI, jag hade bara massa problem när jag körde med HTDI-kabel från datorn till skärmen, eftersom skärmen inte har DVI ingång kör jag med VGA nu.Men är det vanligt eller är det bara för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Vet inte riktigt, men jag provade med 2 olika datorer på 2 olika skärmar och blev samma fel alla gånger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Vet inte riktigt, men jag provade med 2 olika datorer på 2 olika skärmar och blev samma fel alla gånger...testade du med en annan kabel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Vet inte riktigt, men jag provade med 2 olika datorer på 2 olika skärmar och blev samma fel alla gånger...testade du med en annan kabel? Eller hur ^^Det är där problemet i sådana fall borde ligga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Jag provade faktiskt med 2 olika kablar också <_< samma fabrikat men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Om grafikkortet skickar ut ljud via HDMI och skärmen har högtalare och du ska använda skärmens högtalare så är ju HDMI valet men annars så är det lika bra att köra DVI Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.