Hoppa till innehåll

Youtube Hjälp


Ranjo

Rekommendera inlägg

Tja! Jo jag har sett att vissa på youtube har en sån där subscribe bild/banner, och jag undrar hur dom får dit den, har letat överallt..

Här är ett exempel:

post-73648-1240856821_thumb.jpg

 

Om ni vet vilken storlek det ska vara, säg gärna det.

 

btw, flytta om det är i fel forum, tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Dvs du måste göra roliga filmer.

Om du kollar på typ nigahiga, householdhacker osv så har dom gjort filmer och har över 10.000 subscribers.

 

Dom har fans och dom har ads osv.

 

Ta fram kameran och kom på idéer så kommer nog youtube meddelade dig :)

Redigerat av Ps2Boj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är en youtube partner kan du få en banner.

 

Du kan också göra längre videos och tjäna pengar på att folk klickar på advertisen :rolleyes:

 

Fast det finns ju mer du kan göra ofc.

Jag har läst lite om det här med parters, fattar nada. Hur blir man partners? =P

 

btw, tack för svaren allihop! =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Lyssna nu.

 

Har du sett på Nigahiga, Fred, Householdhacker, Kevjum osv?

 

Dom alla är kända och får sina pengar genom att göra advertisement dvs att dom gör reklam på sina filmer och

får pengar per klick.

När du har gått ganska långt vill youtube bli partner och vill göra dig lite mer kändare genom att göra bilder och skit.

 

Ryan higa (nigahiga) och hans polare Sean Fujioshi gick ju så långt att dom t.o.m gjorde en film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna nu.

 

Har du sett på Nigahiga, Fred, Householdhacker, Kevjum osv?

 

Dom alla är kända och får sina pengar genom att göra advertisement dvs att dom gör reklam på sina filmer och

får pengar per klick.

När du har gått ganska långt vill youtube bli partner och vill göra dig lite mer kändare genom att göra bilder och skit.

 

Ryan higa (nigahiga) och hans polare Sean Fujioshi gick ju så långt att dom t.o.m gjorde en film.

 

Aha...Tack så mycke, du verkar vara väldigt kunnig när det gäller youtube ^^

Nu har jag fått svar på min fråga, så tråden kan låsas, tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna nu.

 

Har du sett på Nigahiga, Fred, Householdhacker, Kevjum osv?

 

Dom alla är kända och får sina pengar genom att göra advertisement dvs att dom gör reklam på sina filmer och

får pengar per klick.

När du har gått ganska långt vill youtube bli partner och vill göra dig lite mer kändare genom att göra bilder och skit.

 

Ryan higa (nigahiga) och hans polare Sean Fujioshi gick ju så långt att dom t.o.m gjorde en film.

Learn the facts before you speak. :meddum:

 

 

Man tjänar inte per klick, utan man tjänar ca 0.2 dollar per varje person som klickar på advertisen.

Man kan inte leva på det, det ända sättet är att bli sponsrad.

 

För att bli sponsrad måste du kontakta bolaget som du vill ska sponsra dig.

För att bli youtube partner behöver du ha många subscribers och channel views. Du får inte heller ha med saker du inte äger, te.x. musik. Gratis musik är en annan sak. (http://www.youtube.com/partners)

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...