Hoppa till innehåll

Password Cracker :) ?


Rekommendera inlägg

Tjohejsan :)

 

Är det svårt att göra ett password crack ?

Tittat google å så men har inte hittat något bra.

Jag har trott att det varit enkelt typ gjort så att det testar

 

a

b

c

d

e

f

g

osv

Och 1-9

 

Jaja vet någon hur man gör skulle det va skitsnällt !

 

sen om jag lyckas göra ett...

hur gör man som en liten ruta där man kan skriva in användarnamnet och så ?

 

undrar oxo hur man gör så att det går till hmm ... Everquest om man lirar det ?

..

 

Sen så om dem har som på runescape att om man gör ett antal fel inloggningar kan man inte logga in på 5 minuter går det att fixa?

 

blev lite mycket men snälla snälla någon :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

"Är det svårt att göra ett password crack ?"

Det beror på hur svårt man ska göra det, ska man göra en brute force variant är det väldigt lätt. Ska man skicka vilseledande information eller liknande information till en server kan det variera men är oftast lätt. Ska man hacka sig in på en server och ändra eller läsa information är det oftast svårt.

 

 

"Jag har trott att det varit enkelt typ gjort så att det testar

 

a

b

c

d

e

f

g

osv

Och 1-9"

Den varianten kallas brute force, det är inte alltid man gör så. Och många sidor har en funktion som är sådan att om man skriver in för många felaktiga lösenord blockeras man en tid vilket gör brute force program oanvändbara.

 

 

"sen om jag lyckas göra ett...

hur gör man som en liten ruta där man kan skriva in användarnamnet och så ?"

Vad menar du, en ruta där man skriver in användarnamnet är jättelätt. Här är en kod i HTML där man kan skriva in sitt användarnamn på vad som helst där det är mindre än 33 tecken. Men sen förstår jag inte vad du menar med 'och så'.

 

<html>
<head>
<title>En HTML-websida</title>
</head>
<body>
<input type="text" size="32" value="Användarnamn">
</body>
</html>

 

 

"undrar oxo hur man gör så att det går till hmm ... Everquest om man lirar det ?

.."

Fattade inte frågan. Om Everquest skulle gå att lira? Varför skulle man inte kunna spela det?

 

 

"Sen så om dem har som på runescape att om man gör ett antal fel inloggningar kan man inte logga in på 5 minuter går det att fixa?"

Ja det går att fixa, men det är extremt svårt då man måste hacka sig in på deras servrar och slå ut massa rutiner och det är i vissa fall omöjligt.

 

 

Notera att det är olagligt att hacka sig in på andras servrar utan tillåtelse/cracka sig in på andras konton utan deras tillåtelse/bryta mot något avtal utan tillåtelse, så gör inget av de.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Är det svårt att göra ett password crack ?"

Det beror på hur svårt man ska göra det, ska man göra en brute force variant är det väldigt lätt. Ska man skicka vilseledande information eller liknande information till en server kan det variera men är oftast lätt. Ska man hacka sig in på en server och ändra eller läsa information är det oftast svårt.

 

 

"Jag har trott att det varit enkelt typ gjort så att det testar

 

a

b

c

d

e

f

g

osv

Och 1-9"

Den varianten kallas brute force, det är inte alltid man gör så. Och många sidor har en funktion som är sådan att om man skriver in för många felaktiga lösenord blockeras man en tid vilket gör brute force program oanvändbara.

 

 

"sen om jag lyckas göra ett...

hur gör man som en liten ruta där man kan skriva in användarnamnet och så ?"

Vad menar du, en ruta där man skriver in användarnamnet är jättelätt. Här är en kod i HTML där man kan skriva in sitt användarnamn på vad som helst där det är mindre än 33 tecken. Men sen förstår jag inte vad du menar med 'och så'.

 

<html>
<head>
<title>En HTML-websida</title>
</head>
<body>
<input type="text" size="32" value="Användarnamn">
</body>
</html>

 

 

"undrar oxo hur man gör så att det går till hmm ... Everquest om man lirar det ?

.."

Fattade inte frågan. Om Everquest skulle gå att lira? Varför skulle man inte kunna spela det?

 

 

"Sen så om dem har som på runescape att om man gör ett antal fel inloggningar kan man inte logga in på 5 minuter går det att fixa?"

Ja det går att fixa, men det är extremt svårt då man måste hacka sig in på deras servrar och slå ut massa rutiner och det är i vissa fall omöjligt.

 

 

Notera att det är olagligt att hacka sig in på andras servrar utan tillåtelse/cracka sig in på andras konton utan deras tillåtelse/bryta mot något avtal utan tillåtelse, så gör inget av de.

Menar inte så menar mer som ....

En ruta.. inte i webbläsaren utan

Ett program som man startar mer .. :)

 

 

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta=

 

Använd bara för personligt bruk, du måste ha tillåtelse av personen samt servern du tänker bruteforca.

var mer åt att göra cracket själv.

 

Det är därför jag vill göra det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Najgor

Om du nu har tänkt göra ett program själv så är frågan om du har någon programmerings erfarenhet överhuvudtaget då det inte riktigt låter så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar inte så menar mer som ....

En ruta.. inte i webbläsaren utan

Ett program som man startar mer .. :)

Fattar inte, kan du inte beskriva det du vill ha kan det inte göras.

 

Tex såhär

 

 

 

_____________________________

| blablabla en liten cracker |

| Name: |

| Pass: |

| |

| Url: |

|____________________________l

 

På pass behöver man inte skriva något å sen på url kan man tex ta : diablo2.exe eller en hemsida tex : http://www.runescape.com/game.ws?m=0&j=1

 

Om du nu har tänkt göra ett program själv så är frågan om du har någon programmerings erfarenhet överhuvudtaget då det inte riktigt låter så.
Det är därför jag frågar om hjälp.

Vill inte HA ett crack.

Vill göra ett eget mer.

Hittar inga j*vla guider därför tog jag mig hit av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

___________________________

| blablabla en liten cracker |

| Name: |

| Pass: |

| |

| Url: |

|____________________________l

Får jag fråga varför du vill göra så? Det fyller ingen funktion...

 

Tror fortfarande inte att jag fattar vad det är som du vill göra.

 

Du vill göra en bild i MSPaint där man ser en ruta där det står saker?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...