💬
Logga in
Fuska.se

Säker Borttagning Av Maskinvara

12 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Hej!

Jag brukar använda säker borttagning av maskinvara när jag tar ut t.ex. min telefon från datorn, det har jag alltid gjort men nu den senaste tiden så kommer aldrig den lilla ikonen upp nere i hörnet.

Vad ska jag göra???

Nivå 8 · Veteranfuskare

jag har också samma problem men gå in på den här datorn och höger tryck på ikonen och ta mata up ;)

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är helt onödigt ändå, om du inte överför nånting när du drar ut den så kommer inget hända. Det "säker borttagning" gör är att den avbryter och stoppar all data-överföring till enheten, men om du ändå inte överför nånting är det bara att dra ut den.

Mitt USB-minne har en lampa som blinkar när den överför data och lyser när den inte gör det, då drar jag helt enkelt ut den när den inte blinkar helt säkert utan att använda "säker borttagning av maskinvara".

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #4

ok, men jag vill ju vara säker ändå... :P

Funkar mata ut likadant?

EDIT: stavfel...

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Ja det bryter ju anslutningen, det är i princip samma sak som att välja Mata Ut en CD-skiva för att sedan ta bort den säkert.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Ja det bryter ju anslutningen, det är i princip samma sak som att välja Mata Ut en CD-skiva för att sedan ta bort den säkert.

Men, mata ut med en usb kabel, den matar ju inte ut den bokstavligt som med en cd, men det fungerar på samma sätt som säker borttagning?

Nivå 8 · Veteranfuskare

It's BULLSHIT. Har aldrig använt den funktionen och har aldrig hänt ett piss.

22 May 2009
Nivå 16 · Legendfuskare

Jag råkade iofs paja ett USB-minne för kanske 5 år sen genom att dra ut det då det arbetade.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag råkade iofs paja ett USB-minne för kanske 5 år sen genom att dra ut det då det arbetade.

jo, men det var ju knappast USB-minnets fel :s

IMO är "säker borttagning" en ganska onödig funktion, så länge du inte drar ut USB minnet/mobilen när den "jobbar" så kommer inget hända..

Nivå 5 · Fuskare

Har inte heller använt något sånt. Har alltid funkat bra ändå.

23 May 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Samma här. Använder det aldrig :P

27 May 2009
Nivå 4 · Lärling

den bruka komma upp när du har ett usb i

28 May 2009
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #13
↗ till inlägget

den bruka komma upp när du har ett usb i

Grattis en onödig bump!!!

De här tråden kan dö ut nu eller så kan någon mod låsa den...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in