💬
Logga in
Fuska.se

Tjäna Pengar!?

42 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Hejsan!

Jag undrar hur man skulle kunna tjäna pengar :P Inte typ bara "hjälpa mamma med disken" , utan andra saker... Ni förstår nog. Tacksam för svar :D

Nivå 10 · Veteranfuskare

Sälja aftonbladet, checka aftonbladet.se

Nivå 13 · Mästerfuskare

Sommarjobba!

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Sommarjobba!

Minst 15 år?..

Han är´13.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

16 oftast.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6

Jag bor i en liten by utanför Uppsala, så det blir rätt jobbigt att sälja aftonbladet... Dels så bor det inte så tätt, och det bor inte så jätta många här! Men sommarjobba kan jag kanske hitta någonstans, om jag har tur... :P

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag bor i en liten by utanför Uppsala, så det blir rätt jobbigt att sälja aftonbladet... Dels så bor det inte så tätt, och det bor inte så jätta många här! Men sommarjobba kan jag kanske hitta någonstans, om jag har tur... :P

Jag har själv sålt aftonbladet man tjänar knappt på det..

Du kan sälja olika saker sök på google ;)

Lycka till med att hitta sommar jobb :)

Nivå 13 · Mästerfuskare

Du kan sätta upp en annons på en anslagtavla.

Tex: Barnvakt.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Levla upp karaktärer på World of Warcraft och sälj sedan vidare dem.

6 Jun 2009
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #10

Har inte WoW, orkar inte betala för WoW, och orkar inte ta mig tid att spela WoW... Får typ nöja mig med att hjälpa till hemma, panta burkar, kanske vara barnvakt osv...

Nivå 2 · Novis

fråga grannarna om dom behöver gräset klippt, haha

Nivå 6 · Fuskare

Igår fick man 200 spänn för att höja ljudet på morsans data

Klippa gräsmattan, en i min klass får 200 spänn varje gång hon klipper gräsmattan :blink:

Nivå 2 · Novis

Du kan ju leta upp nån bonde som behöver hjälp med potatisodlingar :D Ja får 20000kr varje sommar när ja hjälper farsan

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du kan ju leta upp nån bonde som behöver hjälp med potatisodlingar :D Ja får 20000kr varje sommar när ja hjälper farsan

20 000? Du vet, det där är ganska mycket :unsure:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

20 000? Du vet, det där är ganska mycket :unsure:

Tror han menar 2000.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, 20 000 är väl för mycket, hans pappa borde vara rik ;)

Nivå 3 · Lärling

Sommar jobba ;) de ska jag göra iaf :)

OffTopic: kommer att tjäna en del :D 65kr/h o jobbar 8h i 31 dagar = 65*8*31=16120kr :D Nice jobb :D

Nivå 2 · Novis

En sommar = ett sommarlov antar jag. Ett sommarlov är ca 2.5 månader.

Skatt, 33% (Om han inte jobbar svart)

20 000*0.66 = 13 200kr

så 13 200/2.5 = En nettolön på 5280kr per månad.

Om vi då ska räkna ut timlönen (räknat på brutto) så har vi ca 240 timmar /månad (8 timmar per dag)

20 000/2.5 = 8000

8000/240 = 33,33kr

Det saknas lagstiftning i Sverige om minimilöner, men jag skulle säga att 33kr /timmen är väldigt dåligt betalt.

Så ni som tycker att 2000kr låter bättre så kan jag meddela att det är en timlön på 8kr, vilket är slaveri.

Edit: Ett litet tips till dig Tortilla, skippa sista dagen av ditt jobb. Tjänar man över 16,000kr /år så måste du skatta. Skattar du på 16 120 så halkar du ner på 10 639, men om du skippar sista dagen så behöver du inte betala skatt, och får därefter mer pengar. Men skattefusk kan ju vara roligt att åka dit för också :)

Senast ändrad:

7 Jun 2009
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

En sommar = ett sommarlov antar jag. Ett sommarlov är ca 2.5 månader.

Skatt, 33% (Om han inte jobbar svart)

20 000*0.66 = 13 200kr

så 13 200/2.5 = En nettolön på 5280kr per månad.

Om vi då ska räkna ut timlönen (räknat på brutto) så har vi ca 240 timmar /månad (8 timmar per dag)

20 000/2.5 = 8000

8000/240 = 33,33kr

Det saknas lagstiftning i Sverige om minimilöner, men jag skulle säga att 33kr /timmen är väldigt dåligt betalt.

Så ni som tycker att 2000kr låter bättre så kan jag meddela att det är en timlön på 8kr, vilket är slaveri.

Edit: Ett litet tips till dig Tortilla, skippa sista dagen av ditt jobb. Tjänar man över 16,000kr /år så måste du skatta. Skattar du på 16 120 så halkar du ner på 10 639, men om du skippar sista dagen så behöver du inte betala skatt, och får därefter mer pengar. Men skattefusk kan ju vara roligt att åka dit för också :)

hehe han som jag jobbar hos tar ingen skatt :P får de som jag skrev... fast det är inte helt bestämt ännu men ska få mellan 55 - 65kr/timme :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in