💬
Logga in
Fuska.se

Chatta, Mail, Telefon. Kommer Inte Va Så Säkert Mer.

14 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Jag tror faktiskt att skicka mail, sms eller ringa kommer bli mycket mer som att gå ut och prata med folk så andra kan lyssna. Te.x har jag hört att man ska kunna läsa andras mail utan att logga in. Helt sjukt. Staten i Sverige har ju också fått tillstånd att avlyssna våra samtal osv. Så jag tror Sverige kommer bli helt lustigt om det kommer bli att man kan läsa andras mail. Te.x om jag har lust att skirva att jag och nårga polar ska till linköping och mötas vid te.x mcdonalts. Så kommer nån sjuk person in och läser det och drar dit med.

Tror ni det kommer bli nåt sånt här att det kommer bli lagligt att komma åt andras mail?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag tror faktiskt att skicka mail, sms eller ringa kommer bli mycket mer som att gå ut och prata med folk så andra kan lyssna. Te.x har jag hört att man ska kunna läsa andras mail utan att logga in. Helt sjukt. Staten i Sverige har ju också fått tillstånd att avlyssna våra samtal osv. Så jag tror Sverige kommer bli helt lustigt om det kommer bli att man kan läsa andras mail. Te.x om jag har lust att skirva att jag och nårga polar ska till linköping och mötas vid te.x mcdonalts. Så kommer nån sjuk person in och läser det och drar dit med.

Tror ni det kommer bli nåt sånt här att det kommer bli lagligt att komma åt andras mail?

Källa?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Källa?

Hacking? xD

Är dock inte så stor risk att någon hackar in på din mail och läser den, men denna risk har alltid funnits, det är inget nytt.

22 Jun 2009
Nivå 5 · Fuskare

Lol du tror att vem som helst kan gå in o läsa dina mejl ;)

inte riktigt så det funkar

Nivå 6 · Fuskare

Man ska undvika och prata om sådant man själv inte förstår helt.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vem skickar mejl nuförtiden?

Msn ftw

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Msn ftw

Väldigt många.

Nivå 5 · Fuskare

vem pallar läsa mina mail anyway

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Msn ftw

Väldigt många.

Mhm oftast äldre människor använder mejl.

Nivå 4 · Lärling

FRA?

Varför ska andra random personer kunna se din email? Källa?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ipred snarare, eller?

Nivå 2 · Novis

Du måste ha missförstått FRA-lagen.

Själv har jag inget emot avlyssning, jag är inte direkt kriminell men om man driver med en kompis i telefon kanske polisen tror att det är allvar och ingriper i onödan. :P

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Msn ftw

Lite offtopic, men sen när blev msn "ftw"?

Ett av de mest buggade programmen som existerar imo, använder det enbart pga det faktum att alla andra gör det. :visslar:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vill man få tag i någon snabbt via datorn så är ju MSN ett faktum, man skickar inte mejl för att prata med nån? Eller?

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Vill man få tag i någon snabbt via datorn så är ju MSN ett faktum, man skickar inte mejl för att prata med nån? Eller?

Man skickar inte ett e-mejl för att prata med någon.. men man pratar med någon genom att skicka sitt medelande över en chat konversation? Det är samma sak, skillnaden är att det går snabbare via msn.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in