💬
Logga in
Fuska.se

Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition

15 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hej, jag köpte Microsoft flight simulator x igår och har problem med att installera det :/

Det står såhär: "Error 1305.Error reading from file C:\Program

Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator

X\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp. Verify that the file exists and that

you can access it." Jag har Windows Vista och har provat att köra som admin. Jag har sökt på google har fått ett par svar som är exakt likadana, dem säger att man ska uppdatera sin Windows Installer. När jag laddar ner den till min windows vista så står det Hotfix KB..... was unable to install.

Vet någon hur man fixar error 1305? Snälla!

Nivå 16 · Legendfuskare

Installera om spelet.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Installera om spelet.

Jag har provat att installera om det flera gånger, Jag har provat att cleana cdn med tandkräm.

Snälla någon snälla hjälp mig :(

Nivå 16 · Legendfuskare

Konstigt, problemet är ju att en fil saknas. Prova att installera senaste patchen.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Konstigt, problemet är ju att en fil saknas. Prova att installera senaste patchen.

Ja men patchen säger ju vart spelet ligger. Jag kan inte installera patchen på installation filen.

Nivå 16 · Legendfuskare

..installera först spelet och ladda sedan ner senaste patchen och installera den

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #7
↗ till inlägget

..installera först spelet och ladda sedan ner senaste patchen och installera den

Jag har problem med att installera spelet alltså kan jag inte installera spelet, om jag avbryter installationen så tas allting bort.

Nivå 16 · Legendfuskare

Men "Error reading from file C:\ProgramFiles\Microsoft Games\Microsoft Flight SimulatorX\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp" betyder att filen ligger där. Inte att den ligger på CDn därför trodde jag att det var installerat och gick inte att starta.

Gå till butiken och be dem byta spelet eller se om det går att installera på en annan dator.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Men "Error reading from file C:\ProgramFiles\Microsoft Games\Microsoft Flight SimulatorX\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp" betyder att filen ligger där. Inte att den ligger på CDn därför trodde jag att det var installerat och gick inte att starta.

Gå till butiken och be dem byta spelet eller se om det går att installera på en annan dator.

Jag har provat att installera på en annan dator och det funkade fint, men inte på min dator :S, Först hade jag Windows 7 det funkade inte där, Sedan installerade jag Windows Vista och det funka inte där heller, Nu installerade jag XP och det funkar inte här heller. Jag har provat installera Windows Installer 4.5 och det funkar fortfarande inte. Samma error 1305. Jag provade byta min cd spelare med min bror då det funkade på hans dator men det funka inte heller. Närmaste spel butiken ligger typ 200km ifrån mig :S Jag bor i örebro.

Nivå 8 · Veteranfuskare

http://support.microsoft.com/kb/248263

Det kan vara läsaren som det är fel på.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #11
↗ till inlägget

http://support.microsoft.com/kb/248263

Det kan vara läsaren som det är fel på.

Tack för att du tagit tid och letat för mig, men jag har prövat att prova på en dator alltså en annan läsare och då funkade allt perfekt, sedan provade jag och hämta läsaren som det funka på o lägga på min dator, det kom samma felmeddelande :S

Snälla någon hjälp mig :(

Senast ändrad:

10 Jul 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Installera hos en kompis på en extern hårddisk/usb-minne eller liknande och sedan kör spelet via den externa devicen.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Installera hos en kompis på en extern hårddisk/usb-minne eller liknande och sedan kör spelet via den externa devicen.

Själva installationen ligger på 8GB, när man installerat spelet så ligger spelet på 15GB så det finns ingen usb minne som tar 8 / 15gb :S Jag har ingen extern hårddisk :(

13 Jul 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
10 Aug 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #15

Jag har fixat problemet :D

Jag var tvungen att ladda ner spelet olagligt då jag köpt den för 400 spänn och jag inte ens kan öppna det.

I detta fall är det inte olagligt att ladda ner för jag köpt spelet och det startades inte. Men jag aktiverade med mitt äkta registreringskod.

28 Aug 2011
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Tack för att du tagit tid och letat för mig, men jag har prövat att prova på en dator alltså en annan läsare och då funkade allt perfekt, sedan provade jag och hämta läsaren som det funka på o lägga på min dator, det kom samma felmeddelande :S

Snälla någon hjälp mig :(

Kanske detta kan funka !

Jag sökte på Microsoft Flight Simulator X På Google för att ladda ner det Jag har också windows7 men det funkar UTMÄRKT hos mig så pröva det och välj någon hygglig sida och ladda ner det från så ska nog allting lösa sig P.S. Jag tror bara man kan använda spelet i (FREE TRIAL "LÄGET") Så efter typ en timme så måste du starta om det men annars är det BÄST! B)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in