↗ till inläggetAtt ta upp det kemiska anser jag vara ganska meningslöst, då varken någon av oss är kvalificerade att dömma hur farligt något är. Som Sympton sa, kvicksilver är bakteriedödande och finns i små mängder i fisk redan. Cancerframkallande är en dålig term, då man inte har särskilt bra koll på vad som är cancerframkallande eftersom det är så få som drabbas av det, och det kan lika gärna vara något annat de utsaatts för (undantag olika sorters strålning och sönderfall som man vet orsakar sånt såklart). För oss mindre insatta verkar det ju jätteläskigt med rengöringsmedel och sånt. Ta en titt på innehållet i en godisbit, cola, tandkräm eller Ipren och man vågar aldrig äta något mer. Men som sagt, jag kan inte avgöra vad som är farligt, men bara för att det låter farligt måste det inte vara det.↗ till inläggetNu skriver jag inte till indiens befolkning utan till dig, som lätt skulle kunna överleva en släng av svininfluensan. 77 personer har smittats i sverige, det är där du bor (förutsätter jag), och ingen har dött. jag är inte säker på om alla har tillfrisknat än men jag förutsätter att de kommer att göra det. skulle DU ta ett vaccin som innehåller kvicksilver, starka rengöringsmedler, cancerframkallande ämnen och allt annat mysigt som stod med i mitt första inlägg? eller skulle du hellre få en förkylning en gång? du vet väl att om du överlever så får du ett livslångt skydd från det viruset tack vare ditt immunförsvar?Text
jag sa i första inlägget att jag inte vet varför någon skulle vilja att vi tar detta, men det finns en anledning.
EDIT: dålig stil att jämföra dagens virus med det som hände 1976 då det inte ens var exakt samma sjukdom. antalet människor på planeten är visst relevant för det visar chansen att överhuvudtaget BLI smittad eftersom det visar smitthastigheten (något sånär).
Det går inte heller säga. Om man ser statistiskt kommer samma exponentiella spridning ske, oberoende av hur mycket folk det är på jorden, och man löper därmed lika stor risk att smittas. Det har kommit smittade fall i de flesta länder nu, varav i vissa kommer det tas som en förkylning och kunna förstsätta spridas fritt där, särskilt de länder som är mest utsatta för dödsfall.