Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Exakt var står det att vaccinet är farligare? Motbevisade inte guggo/baranoi (kommer inte ihåg vem :'() det ganska rejält? Eller vi ska tro på en youtube film med en "komisk" programledare och en publik som skrattar på kommando?

 

Om du jämför vaccinets sideffekter med swineflus symptomer som nämns i första inlägget så borde du kunna avgöra själv vad du helst vill råka ut för. Ta en titt på 15 minutersklippet innan du anser det som dålig källa.

 

Att vaccinet skulle vara någon evil masterplan tycker jag är lite löjligt =P
Finns en förklaring till det men om jag ens nämner att det finns en förklaring som jag gör nu kommer jag bli kallad konspirationsblablabla. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man vaccinerar sig inte mot influensa, utan mot den här speciella typen av influensa som uppenbarligen inte bara dödar gamla/sjuka/barn.

 

Huvudsaken med tråden är väl att vaccinet är farligare än själva swineflu (om man inte är gammal med dålig imunförsvar). Om swineflu skulle varit en riktigt farlig sjukdom tar man ju vaccinet även om de innehåller farliga ämnen eftersom sjukdomen är farligare en vaccinet, men så är det inte i detta fallet.

 

Ungefär 100000 människor dör varje år av vanlig influensa, och miljontals drabbas. Svininfluensa är en mycket elakare variant av den "vanliga" influensan, och om den lämnas obehandlad så leder den med största sannorlikhet till döden. Vilket den vardagliga varianten vanligtvis inte gör hos en frisk vuxen.

 

Anledningen till att regeringen vill vaccinera människor är för att man vill undvika en pandemi när influensasäsongen drar igång. Om man kan vaccinera folk innan det bryter ut så har man sparat mycket tid/pengar/liv.

 

Visst, man kan gå i krig mot en fiende. Kanske vinner man, kanske inte. Men är det inte bättre med fredssamtal och förebyggande åtgärder istället för att offra miljoner liv?

 

Mellan 1918 och 1919 dog 100 miljoner människor över hela världen i Spanska sjukan, vilket var en elakare variant av vanlig influensa. Precis som svininfluensan är.

 

Men visst, du gör som du vill. Jag hoppas att du inte dör, det skulle vara synd.

 

Om du jämför vaccinets sideffekter med swineflus symptomer som nämns i första inlägget så borde du kunna avgöra själv vad du helst vill råka ut för. Ta en titt på 15 minutersklippet innan du anser det som dålig källa.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg angående voltaren,

 

Voltaren används mot muskelsmärta, men kan ge upphov till hjärtsvikt, psykiska problem, angioödem och annat trevligt. Panodil används mot huvudverk men kan ge upphov till leverskador.

 

Alla mediciner kan ge bieffekter. Att ni ens reagerar på det med "Shit, vaccin kan ge bieffekter bäst att inte ta det :o" får mig att undra lite...

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*facepalm!*

 

Eftersom jag inte vet vem du syftar på så antar jag att du syftar på mig Guggo (delvis).

 

Jag vet att man vaccinerar sig mot den influensan som cirkulerar just nu (svininfluensan), MEN det är inte nödvändigt att fullt friska vuxna personer vaccinerar sig då de klarar av att insjukna utan att få några bestående men.

De som rekommenderas att vaccinera sig är barn mellan 6-35 månader, personer över 65 år, personer med hjärt- eller lungproblem och personer med nedsatt immunförsvar. Dessutom så rekommenderas vårdpersonal att vaccinera sig, så de inte insjuknar och för vidare smittan samt att inte det blir kaos på sjukhusen ifall smittan sprids okontrollerbart och allt för mycket sjukhuspersonal blir sängliggande.

 

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanlig...nfluensavaccin/

http://www.ktl.fi/portal/svenska/halsotema..._mot_influensa/

http://www.influensavaccin.se

 

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artike...mp;UserTypeID=0

Det här är det vanligaste vaccinet vi får i Sverige. Det innehåller dessa ämnen utöver det inaktiverade viruset:

Bufferlösning: natriumklorid, kaliumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kaliumdivätefosfat, vatten för injektionsvätskor

 

Inget kvicksilver, inte för att den OTROLIGT lilla mängden som nu skulle kunna ha varit i hade skadat en person.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta inte vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, haemophilus influenzae, mässling, rubella eller påssjuka.

 

Alla medel dödar barn!!!!!

 

En ny era har startat i forumet. En era där allt i världen är av ondo.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta inte vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, haemophilus influenzae, mässling, rubella eller påssjuka.

 

Alla medel dödar barn!!!!!

 

En ny era har startat i forumet. En era där allt i världen är av ondo.

 

Jag menar ju det! Alf Svensson i maskopi med Olof Palme vill ta över världen. Möjligen är Lars Lejionborg inblandad också :o

 

Titta bara på honom! Man nästan ser hornen och bokskägget.

 

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00500/alf-svensson_500393b.jpg

 

Edit: Draghon, bara den första meningen i min post var till dig. Resten till WASD.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att man vaccinerar sig mot den influensan som cirkulerar just nu (svininfluensan), MEN det är inte nödvändigt att fullt friska vuxna personer vaccinerar sig då de klarar av att insjukna utan att få några bestående men.

De som rekommenderas att vaccinera sig är barn mellan 6-35 månader, personer över 65 år, personer med hjärt- eller lungproblem och personer med nedsatt immunförsvar. Dessutom så rekommenderas vårdpersonal att vaccinera sig, så de inte insjuknar och för vidare smittan samt att inte det blir kaos på sjukhusen ifall smittan sprids okontrollerbart och allt för mycket sjukhuspersonal blir sängliggande.

 

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanlig...nfluensavaccin/

Fast

Frågorna nedan gäller vanlig säsongsinfluensa. För frågor om den nya influensan A(H1N1) se myndighetsgemensam information på www.krisinformation.se

och om man gräver runt lite där så står det att:
Behöver alla vaccineras?

 

Ja, det viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig för att minska smittspridningen i samhället så mycket som möjligt.

Även om influensan ger milda symtom hos de flesta, kan den orsaka allvarliga konsekvenser i samhället om många blir sjuka samtidigt. De flesta som blir sjuka i influensa A (H1N1) idag får milda symtom men vi vet inte om viruset kommer att förändras framöver så att de som smittas blir sjukare.

http://www.krisinformation.se/Web/Pages/Fa...aspx?FaqId=2080
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...