Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

jag skulle ta vaccinet. lika bra det, istället för att bli riktigt sjuk.

Det är ju tvärt om, jag blir hellre lite sjuk av svininfluensan än mycket sjuk av vaccinet.

 

Exakt vilka allvarliga sjukdomar kan vaccinet leda till, och hur troligt är det. Som jag skrev tidigare så kan man få psykbryt och taskigt hjärta av voltaren, men det betyder inte att man kommer att få det. Om en medicin är farlig så används den naturligtvis inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror knappast mainstream median rapporterar någon som fått sideffekter av vaccinet. Man kan få allvarliga symptomer från svininfluensan men det betyder inte heller att man kommer få det.

Jag har inte så bra koll på detta så jag kan inte svara på de flesta frågor, men jag kommer inte ta vaccinet och om ni gör det är upp till er. Om du gillar källor kan du kolla länkarna jag skrev.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså det löjliga med den här diskussionen är ju att det är bevisat att influensan har mycket värre effekter på den drabbade än vaccinet. Och, vet ni, sannolikheten att man drabbas av vaccinets bieffekter är mycket små, medan risken att insjukna i en pandemi är väldigt stor! :wacko:

 

Edit: Bättre svenska.

Redigerat av Sandkakan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/0...som-v/index.xml

 

Källa på att risken att få biverkningar av vaccinet är små?

Det är fakta och jag tänker inte leta fram någon källa.

 

Och det ni inte har förstått att till skillnad från den vanliga vinterinfluensan är H1N1 en pandemi, otroligt många kommer att insjukna om inga tar vaccin - vilket gör att inga vanliga samhällsfunktioner kommer att fungera. Därför är vaccinering viktigt nu i och med H1N1. Många företag låter för övrigt vaccinera sina anställda mot "vanlig" vinterinfluensa årligen, för att företaget i fråga ska fungera och att några huvudpersoner inte insjuknar.

Redigerat av Sandkakan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror knappast mainstream median rapporterar någon som fått sideffekter av vaccinet. Man kan få allvarliga symptomer från svininfluensan men det betyder inte heller att man kommer få det.

Jag har inte så bra koll på detta så jag kan inte svara på de flesta frågor, men jag kommer inte ta vaccinet och om ni gör det är upp till er. Om du gillar källor kan du kolla länkarna jag skrev.

 

Du vet alltså inte vilka hiskeliga sjukdomar som vaccinet kan ge upphov till?

 

För övrigt så tar man inte vaccinet för att inte dö, då väldigt få i väst-europa är i riskzonen. Man tar vaccinet för att inte bli sjuk/skapa en pandemi. Om åtta miljoner av Sveriges nio plötsligt skulle bli sängliggande i två veckor så skulle det bli lite jobbigt.

 

Dessutom, bara för att inte du dör/blir allvarligt sjuk så är du ändå sjuk och smittar andra osv.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Kroppens immunförsvar är en fantastisk process. det gör nämligen så att man bli immun mot alla virus man överlever. därför ger det samma resultat att bli sjuk och tillfriskna som att ta vaccinet. skillnaden är att du slipper vaccinets osunda medel, t.ex. kvicksilver. och eftersom du inte kommer att dö av svininfluensan när du bor i Sverige så finns det ingen anledning att ta vaccinet. jag tänker inte ta det för att skydda nån gammal tant eller ett nyfött barn, det är upp till dem att vaccinera sig mot influensan om de känner att de är i riskzonen.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kroppens immunförsvar är en fantastisk process. det gör nämligen så att man bli immun mot alla virus man överlever. därför ger det samma resultat att bli sjuk och tillfriskna som att ta vaccinet. skillnaden är att du slipper vaccinets osunda medel, t.ex. kvicksilver. och eftersom du inte kommer att dö av svininfluensan när du bor i Sverige så finns det ingen anledning att ta vaccinet. jag tänker inte ta det för att skydda nån gammal tant eller ett nyfött barn, det är upp till dem att vaccinera sig mot influensan om de känner att de är i riskzonen.

har du hört om personen som har en konstgjord lunga och sitter i en säng i nått sjukhus här i sverige heller? han blev smittad utav hans kompis...

 

 

god, bara för denna tråden vill jag ta vaccinet ännu tidigare.

 

(sen så är nog dave36 inte så gla då han lyckats smitta någon av hans vänner som sitter på en säng och håller på att dö..)

Redigerat av UOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kroppens immunförsvar är en fantastisk process. det gör nämligen så att man bli immun mot alla virus man överlever. därför ger det samma resultat att bli sjuk och tillfriskna som att ta vaccinet. skillnaden är att du slipper vaccinets osunda medel, t.ex. kvicksilver. och eftersom du inte kommer att dö av svininfluensan när du bor i Sverige så finns det ingen anledning att ta vaccinet. jag tänker inte ta det för att skydda nån gammal tant eller ett nyfött barn, det är upp till dem att vaccinera sig mot influensan om de känner att de är i riskzonen.

har du hört om personen som har en konstgjord lunga och sitter i en säng i nått sjukhus här i sverige heller? han blev smittad utav hans kompis...

 

 

god, bara för denna tråden vill jag ta vaccinet ännu tidigare.

 

(sen så är nog dave36 inte så gla då han lyckats smitta någon av hans vänner som sitter på en säng och håller på att dö..)

 

Men han hade en annan sjukdom samtidigt som han fick svininfluensan, det är det som är det farliga. Även gamla personer är i farozonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...