💬
Logga in
Fuska.se

Favoritregissör

54 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför säger alla Michael Bay?

Han har ju inte lyckats med en enda lyckad film -.-

Hallå?! Armageddon, Pearl Harbor och The Island =D

Armageddon bygger på att några oljegrävare ska åka upp på en metroit och spränga den i bitar så att jorden inte går under, yeah, great movie.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Armageddon bygger på att några oljegrävare ska åka upp på en metroit och spränga den i bitar så att jorden inte går under, yeah, great movie.

Ironi lol?

Nivå 10 · Veteranfuskare

AAARGHHH, så inte "=D"

Sorry tolin :(

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Den vann så många priset och nominerades för flera Oscar's, så jag tror bara du har lite "mjehe" smak :P
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Den vann så många priset och nominerades för flera Oscar's, så jag tror bara du har lite "mjehe" smak :P

Den vann två priser, "saturn award" och en razzie för sämst skådespeleri, Armageddon är sämre än The Core :o
Nivå 10 · Veteranfuskare

Verkar som att ingen kan läsa Tolins ironi :lol:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Var det ironi? No way

Nivå 11 · Veteranfuskare

Guillermo del Toro.

1 Jan 2010
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Den vann två priser, "saturn award" och en razzie för sämst skådespeleri, Armageddon är sämre än The Core :o

Nominated for 4 Oscars. Another 12 wins & 27 nominations
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fortfarande en skitfilm ;p

Och varför skulle priser och nomineringar göra filmen bättre? :rolleyes: Bl.a Transformers 2 & Terminator Salvation har vunnit och nominerats till flera

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och varför skulle priser och nomineringar göra filmen bättre? :rolleyes: Bl.a Transformers 2 & Terminator Salvation har vunnit och nominerats till flera

För att nomineringarna görs av folk som kan sina saker :P Plus att jag tycker Armageddon är en toppenfilm så jag kan inget annat än att hålla med.
2 Jan 2010
Nivå 10 · Veteranfuskare

Sex nomineringar är- Worst Director, Worst Original Song, Worst Picture, Worst Screen Couple, Worst Screenplay, Worst Supporting Actress samt en vunnen- Worst Actor, Bruce Willis. Resten av alla nomineringar och priser är mestadel Best soundstrack eller Best ending song.

Nivå 11 · Veteranfuskare

wes anderson =) annars david lynch

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Sex nomineringar är- Worst Director, Worst Original Song, Worst Picture, Worst Screen Couple, Worst Screenplay, Worst Supporting Actress samt en vunnen- Worst Actor, Bruce Willis. Resten av alla nomineringar och priser är mestadel Best soundstrack eller Best ending song.

(Vann x 2) Saturn Award - Bästa regissör, bästa Science Fiction Film.

(Nominerad x 4) Oscar - Bästa ljudeffekter, musik, visuella effekter, ljudredigering.

(Vann x 1) BMI Film Music Award - Bästa musik.

(Vann x 1) Blockbuster Entertainment Award - Favoritskådespelare i Scifi.

(Vann x 2) MTV Movie Award - Bästa actionsekvens, filmmusik.

(Vann x 1) Golden Satellite Award - Bästa originallåt i film.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

För att nomineringarna görs av folk som kan sina saker :P Plus att jag tycker Armageddon är en toppenfilm så jag kan inget annat än att hålla med.

Nej, de som kan sina saker om filmer är filmkritiker, som har gett den dåligt betyg
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, de som kan sina saker om filmer är filmkritiker, som har gett den dåligt betyg

Den fick blandade recensioner, drog in över 500 miljoner dollar world-wide, nominerades för 4 oscars och vann ett flertal priser. Sen är det ju helt en smakfråga - Och jag tyckte filmen var jättebra.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

(Vann x 2) Saturn Award - Bästa regissör, bästa Science Fiction Film.

(Nominerad x 4) Oscar - Bästa ljudeffekter, musik, visuella effekter, ljudredigering.

(Vann x 1) BMI Film Music Award - Bästa musik.

(Vann x 1) Blockbuster Entertainment Award - Favoritskådespelare i Scifi.

(Vann x 2) MTV Movie Award - Bästa actionsekvens, filmmusik.

(Vann x 1) Golden Satellite Award - Bästa originallåt i film.

Enda imponerade priset där är ju "Bästa regissör", resten verkar dem ju dela ut lite fritt till 90% av filmerna som släpps idag. Och "Bästa regissör"- priset tror jag kom från några retards som endast gillar "nya" filmer, dvs. filmer som ALLA gillar, Harry Potter, Sagan om Ringen osv. har aldrig nominerat någon gömd riktigt bra film, så jag antar att Armagedon var "fett cool" när den släpptes.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

så jag antar att Armagedon var "fett cool" när den släpptes.

Och därför gillar vi Michael Bay :) För att han kan göra filmer som är "Fett coola" när de släpps.
4 Jan 2010
Nivå 0 · Nykomling

Helt klart Quentin Trantino. :]

5 Jan 2010
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Steven Spielberg ofc. B)

Indiana Jones, Tillbaka Till Framtiden, Jurassic Park. Alla riktiga godingar :P

Tillbaka till framtiden är ju Rockert Zemeckis (Forrest Gump, Cast Away, Polarexpressen, Vem satte dit Roger Rabbit m.fl.) xD

Mina favoriter måste vara Quentin Tarantino och Stanley Kubrick, får dock ett hum av att jag redan skrivit det i en liknande tråd.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in