↗ till inlägget
↗ till inlägget
Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard.
Då får du:
- 3x12 programmerbara G-knappar
- En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD
- Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn
- Mediaknappar för ljud och video
- Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger
- Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel
- Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus
- I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++
Betala 800:- mer för att få lite fler G-knappar och kunna välja färg på bakgrundsbelysning. Yaaaaay!
Betala 1700 kr för ett tangentbord med inställningsbar bakgrundsbelysningsfärg och intensitet, 3x12 G-knappar som kan programmeras med Lua 5.1, mediafunktioner, två USB 2.0 portar, non-gaming/gaming lägesknapp och en 320x240 LCD där varje pixel kan hålla 4294967296 olika färgvärden, LCDn och de sju stycken interageringsknapparna kan även programmeras med C++ vilket gör att man kan skriva typ vilka applikationer som helst. Dessutom, en vanlig 320x240 LCD där varje pixel bara kan ha 2 färger kostar i många elektronikaffärer hela 1700 kr, lika mycket som tangentbordet!!! Man får alltså ett komplett gaming tangentbord, många andra funktioner och en mycket bra LCD som redan är färdigprogrammerad och insatt i tangentbordets system.
Du missar poängen. G19 är G15 med fler G-knappar och möjlighet att välja färg på belysningen. Självklart är det ett skitbra tangentbord, men det är inte värt att betala 800 spänn extra för att få två extra funktioner (vars nödvändighet kan diskuteras).
Anser inte att jag behöver fler knappar och jag kör med skrivbordslampa. Dock så undrar jag hur nödvändig den där LCD-displayen är.
Tangenterna lyser på G15 också, du får bara välja vilken färg med G19. Den är väl mer häftig än nödvändig, men kan ge dig speciell in-game information i vissa spel och visa CPU-användning m.m.