JonteFire2 Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Min datorskärm flimmrar i den nedre delen av skärmen ibland. Det är ingen vanlig flimmring utan det är en typ någon störning... Hur gör jag för att få bort det? Jag tror inte det funkar att ändra upplösning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Har du rört några inställningar på datorn som kan påverka skärmen när skärmen började flimra? Då kanske det kan vara det som är fel, pröva att återställa skärm och grafikinställningarna. Pröva också olika skärminställningar för att se om problemet endast uppstår under några specifika inställningar. Se om det är något glapp med sladden som går mellan datorn och bildskärmen. Pröva också att ansluta en annan bildskärm till datorn för att se om det är skärmen det är fel på eller något problem i datorn. Fungerar det med den andra bildskärmen, pröva att återställa den första bildskärmens inställningar(på bildskärmen, inte i datorn). Är det bara hos den första bildskärmen som det flimrar så är den nog trasig; har du garanti kvar så bör du kontakta din återförsäljare snarast, annars får du köpa en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Min datorskärm flimmrar i den nedre delen av skärmen ibland. Det är ingen vanlig flimmring utan det är en typ någon störning... Hur gör jag för att få bort det? Jag tror inte det funkar att ändra upplösning...kontakten kanske?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 beror po om du har standard skerm eller platt... har du en hogtalare i nerheten(vedigt nera) kan det stora Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 16 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 beror po om du har standard skerm eller platt... har du en hogtalare i nerheten(vedigt nera) kan det stora Vem har inte högtalare nära sin datorskärm egentligen? Har du rört några inställningar på datorn som kan påverka skärmen när skärmen började flimra? Då kanske det kan vara det som är fel, pröva att återställa skärm och grafikinställningarna. Pröva också olika skärminställningar för att se om problemet endast uppstår under några specifika inställningar. Se om det är något glapp med sladden som går mellan datorn och bildskärmen. Pröva också att ansluta en annan bildskärm till datorn för att se om det är skärmen det är fel på eller något problem i datorn. Fungerar det med den andra bildskärmen, pröva att återställa den första bildskärmens inställningar(på bildskärmen, inte i datorn). Är det bara hos den första bildskärmen som det flimrar så är den nog trasig; har du garanti kvar så bör du kontakta din återförsäljare snarast, annars får du köpa en ny. skulle tro att det är antingen fel på skärmen eller att sladden inte är i ordentligt. Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.