Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Personligen så tycker jag att judarna inte har något i Palestina att göra. Araberna har ägt landet i tusentals år, och sen kommer judarna in och tar landet som deras bara för att det står i en bok. Kan ju jämföras med koloniseringen av Amerika.

 

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet. Skulle inte gå om man förde ut araberna, då arabländerna runt om ändå skulle attackera.

Så judarna ska knuffas ut för att araberna har makten att attackera? Var ska judarna ta vägen då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Mindtwistah

Personligen så tycker jag att judarna inte har något i Palestina att göra. Araberna har ägt landet i tusentals år, och sen kommer judarna in och tar landet som deras bara för att det står i en bok. Kan ju jämföras med koloniseringen av Amerika.

 

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet. Skulle inte gå om man förde ut araberna, då arabländerna runt om ändå skulle attackera.

Så judarna ska knuffas ut för att araberna har makten att attackera? Var ska judarna ta vägen då?

 

Spridas ut i världen, precis som de gjorde för 60 år sedan, och precis som några utav dem gör nu?

Varenda jävla kultur behöver inte sitt egna land. Och dessutom så har judarna inget rätt till ett. (Nej, att det står så i en bok räknas inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att judarna inte har något i Palestina att göra. Araberna har ägt landet i tusentals år, och sen kommer judarna in och tar landet som deras bara för att det står i en bok. Kan ju jämföras med koloniseringen av Amerika.

 

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet. Skulle inte gå om man förde ut araberna, då arabländerna runt om ändå skulle attackera.

Så judarna ska knuffas ut för att araberna har makten att attackera? Var ska judarna ta vägen då?

 

Spridas ut i världen, precis som de gjorde för 60 år sedan, och precis som några utav dem gör nu?

Varenda jävla kultur behöver inte sitt egna land. Och dessutom så har judarna inget rätt till ett. (Nej, att det står så i en bok räknas inte)

 

Då kommer judarna skickas hit, medans alla muslimer kommer flytta dit, så det spelar ändå inte en sån stor roll, fast jag tycker ändå att judarna borde få ha israel ifred...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att judarna inte har något i Palestina att göra. Araberna har ägt landet i tusentals år, och sen kommer judarna in och tar landet som deras bara för att det står i en bok. Kan ju jämföras med koloniseringen av Amerika.

 

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet. Skulle inte gå om man förde ut araberna, då arabländerna runt om ändå skulle attackera.

Så judarna ska knuffas ut för att araberna har makten att attackera? Var ska judarna ta vägen då?

 

Då kan jag fråga, vart ska kurderna ta vägen?

Kurderna är den största folkgruppen utan land i världen, kurderna har också förtryckts av diktatorer och länder, som t.ex Turkiet, Iran, Irak och Syrien. Kurdernas förfädrar hade bosatt sig i norra delen av Irak för mer än 5000 år sen och Iran samt Turkiet, varför kan vi inte tycka synd om kurderna då? Varför just judarna?

 

Judarna är inte så många fast med all världens korruption så har dem fått en stor makt i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^^ the man has got a point. Vi kurder tycker ingen synd om för vi har inte kommit över "enmiljondödstalsgenocidesgränsen" än. Även fast vi är den största folkgruppen utan land. Jag säger inte att vi ska "få" ett land nu på direkten, utan att man inte ska värdera Israel högre bara för att de har kört upp diverse kroppsdelar i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att judarna inte har något i Palestina att göra. Araberna har ägt landet i tusentals år, och sen kommer judarna in och tar landet som deras bara för att det står i en bok. Kan ju jämföras med koloniseringen av Amerika.

 

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet. Skulle inte gå om man förde ut araberna, då arabländerna runt om ändå skulle attackera.

Så judarna ska knuffas ut för att araberna har makten att attackera? Var ska judarna ta vägen då?

Då kan jag fråga, vart ska kurderna ta vägen?

Kurderna är den största folkgruppen utan land i världen, kurderna har också förtryckts av diktatorer och länder, som t.ex Turkiet, Iran, Irak och Syrien. Kurdernas förfädrar hade bosatt sig i norra delen av Irak för mer än 5000 år sen och Iran samt Turkiet, varför kan vi inte tycka synd om kurderna då? Varför just judarna?

 

Judarna är inte så många fast med all världens korruption så har dem fått en stor makt i världen.

 

Judarna blev ju nästan helt utrotade under andra världskriget. Det hjälpte ju knappast att Stalin började jaga judar han med efteråt -_-

 

^^ the man has got a point. Vi kurder tycker ingen synd om för vi har inte kommit över "enmiljondödstalsgenocidesgränsen" än. Även fast vi är den största folkgruppen utan land. Jag säger inte att vi ska "få" ett land nu på direkten, utan att man inte ska värdera Israel högre bara för att de har kört upp diverse kroppsdelar i USA.
Men... Vänta.... Kurdistan... ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Lösningen på problemet skulle nog vara att föra ut judarna från landet.

Judarna har all rätt att vara där, det är sionisterna som är problemet. Judarna har länge levt i frid med muslimerna i Palestina utan problem, staten Israel och sionisterna är problemet, inte judarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^^ the man has got a point. Vi kurder tycker ingen synd om för vi har inte kommit över "enmiljondödstalsgenocidesgränsen" än. Även fast vi är den största folkgruppen utan land. Jag säger inte att vi ska "få" ett land nu på direkten, utan att man inte ska värdera Israel högre bara för att de har kört upp diverse kroppsdelar i USA.

Men... Vänta.... Kurdistan... ?

 

Har du någonsin hittat Kurdistan på kartan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...