↗ till inlägget
Du har hört talas om att judar kan vara rätt pengarkåta människor? Britterna och ottomanerna i olika tillfällen erbjöd dem jobb på banker, aktier och dylikt för att inte stödja Palestina defensivt. Judarna har inte behandlats bra av palestinierna sedan sveket.. Jag tror inte Sverige blir glada om Finland tillåter Ryssland och passera in till Sverige.
Vi säger så här, det här är en vanlig situation nu i Israel och anledningen till att mina palestinska vänner är här i Sverige är för att detta har hänt dem. Ingen rätt till rättegång, ingen stöd från regeringen och inget stöd från bankerna.
http://www.youtube.com/watch?v=2i3u5Zc0hmY...feature=related
Självklart har jag hört nazisternas argument på sterotyper... Först påstod du att judarna fick tjänster på banker i Europa (vilket stämde till stor del då judarna var bland de bäst utbildade), nu är det plötsligt av Ottomanerna och Britterna. Judarna gav sitt stöd till den egna kampen, till det samhälle där man skulle behandlas med fulla rättigheter (och de lyckades). Ett ganska stort tecken på hur Palestinierna var mot andra, är att både Druserna och Beduinerna gick med de judiska trupperna i kampen för Israel.
Finland skulle inte ha något tvång att hindra Ryssland, varför ska Finnarna offra sig sina liv för svenskarna som inte gett något till Finland?
Palestinierna har fantastiskt nog rätt till både överklagande inom civil israelisk domstol och den högsta militära domstolen trots att de inte är medborgare, om det är konflikter med religiösa bosättare vinner ofta palestinierna fallen eftersom Israelisk lag inte på något vis ställer sig bakom illegal bosättning, (notera skillnaden mellan vanlig bosättningsutbyggnad, vilket innebär att man bygger på tomma land områden, största bosättningen Maale Adumim som har förvandlats från ett ödsligt ökenområde till en livlig stad med hög standard på bara några årtionden).