↗ till inlägget
↗ till inlägget
Hört talas om att muslimer har minst lika stor press på sig som judarna? En polare till mig blev indragen på kontroll i 10timmar i New York för att han bärde skägg och hade bakgrund ifrån Pakistan. USA's korstag från Irak till Afganistan så snälla judarna ska inte klaga ett piss. 9/11 skedde dagen då judarna tog ledigt ifrån sitt arbete! Jag ogillar inte judar, men med tanke på vad sionismideologin har lett till så ogillar jag sionister i dagens läge.
Jag är kurd hörru du, men jag själv kan inte säga att Kurdistan ska finnas på kartan, eftersom det är fullkomligt omöjligt.
Självständighet ska dem få som ett eget folk, men inte ett land. Iran, Turkiet och Syrien måste enas om det.
Sen så kanske du inte vet så har kurderna det bättre i Irak nu än araberna pga det sitter en kurd i presidentposten.
Dina uttalanden är fortfarande tomma på logik, du påstår alltså ännu att judarna inte ska klaga på världens största utrotelse och över att de regelbundet blir nedslagna och trakasserade över hela europa för att USA råkar ha extrema säkerhets regler? Jag förstår inte vad du menar med att judarna tog "ledigt" 9/11, siffrorna över judar som dog i 9/11 ligger på mellan 270-400 pers. Menar du att de tog en semester till sina kontor i World Trade Center...?
Har personligen alltid sett kurderna som ett eget folk med rätten till en egen stat. Jag förstår inte varför Kurdistan skulle vara omöjligt på kartan, arabisk imperialism som hindrar det kanske...?
En anledning för dig att inte hata USA? Det är tack vare dem det skulle varit möjligt med en kurdisk president idag. Och jag tvivlar på att du hurrade på Saddam, efter hans grymma användande av gas för att döda tusentals kurder.
Det va ju för över 60 år sen... Och bara för att dom nästan blev utrotade, så ska dom väl inte få rätt att ta någon annans land?? Alla folkslag KAN inte ha länder, man kan inte bara säga att nu ska vi ha ett land här, för att vi bodde här för 3000 år sedan. Världskartan förändras, och länder har sina gränser. Vi kan inte bara ändra om dom hur som helst, bara för att ett folk inte har ett land...
Du verkar ta det ganska lätt över om att ett folk nästan blir utrotat. Trots att de flesta judarna flydde från Israel under diasporan stannade en del kvar, dessa med hjälp av förintelseöverlevare kom att åter skapa staten Israel. Marken som skulle utgöra Israel tilldelades dem, och de tog alltså ingen mark. Landområdet som de fick till förfogande var en del av det Brittiska Mandatet Palestina och var inget land utan ett brittiskt mandat, distrikt.
Om antisemitismen inte vore så utbredd (även i Sverige idag av höger & vänsterextremister och islamister), hade de kanske inte behövt en egen stat.
http://www.youtube.com/watch?v=3LWC_7kTeWc...feature=related
↗ till inläggetJag har kollat väldigt mycket på nyheter (arabiska nyheter) och jag är halv arab. och om ni går in och kollar på youtube så ser ni vem skurken är.Israel dödar barn och kvinnor du kan se själv hur dom knäcker ben på barn och skjuter civila och använder olagliga krigsvapen inte för jag tycker det är bra och kriga alls men dom har gått över gränsen totalt.
Och dom snackar om att tyskarna dödade judar ,ja men om dom gjorde så OCH DET VAR FEL.MEN NI JUDAR GÖR EXAKT LIKADANT MOT PALESTINIER SÅ NI JUDAR SKA INTE SNACKA SKIT OM TYSKARNA NI ÄR EXAKT LIKADANA
För det första kanske du borde ta och se världen med lite större perspektiv än ur islamistiska nyheter (vilket majoriteten av de arabiska nyheterna är). Efter 8 år av ständigt raketbeskjutande mot Israeliska städer från Gaza fick Israel äntligen nog och gick i slutet av år 2008 in i Gaza för att få ett slut på raketbeskjutningen. Att civila dör i krig är oundvikligt, Israel har inte ammunition som skiljer på civila och militanter. Det blir inte bättre av att palestiniernas Hamas har som taktik att gömma sig bland civila i skolor, moskeer etc.
Israel kan antingen sitta och se på när deras egen befolkning blir dödad eller så kan de agera och överleva. Men när det gäller judar, har kanske inte dessa samma rätt till självförsvar enligt dig...?
Vad är det då som judarna gör? Överlever?