💬
Logga in
Fuska.se

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?

377 svar · startad

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Hört talas om att muslimer har minst lika stor press på sig som judarna? En polare till mig blev indragen på kontroll i 10timmar i New York för att han bärde skägg och hade bakgrund ifrån Pakistan. USA's korstag från Irak till Afganistan så snälla judarna ska inte klaga ett piss. 9/11 skedde dagen då judarna tog ledigt ifrån sitt arbete! Jag ogillar inte judar, men med tanke på vad sionismideologin har lett till så ogillar jag sionister i dagens läge.

Jag är kurd hörru du, men jag själv kan inte säga att Kurdistan ska finnas på kartan, eftersom det är fullkomligt omöjligt.

Självständighet ska dem få som ett eget folk, men inte ett land. Iran, Turkiet och Syrien måste enas om det.

Sen så kanske du inte vet så har kurderna det bättre i Irak nu än araberna pga det sitter en kurd i presidentposten.

Dina uttalanden är fortfarande tomma på logik, du påstår alltså ännu att judarna inte ska klaga på världens största utrotelse och över att de regelbundet blir nedslagna och trakasserade över hela europa för att USA råkar ha extrema säkerhets regler? Jag förstår inte vad du menar med att judarna tog "ledigt" 9/11, siffrorna över judar som dog i 9/11 ligger på mellan 270-400 pers. Menar du att de tog en semester till sina kontor i World Trade Center...?

Har personligen alltid sett kurderna som ett eget folk med rätten till en egen stat. Jag förstår inte varför Kurdistan skulle vara omöjligt på kartan, arabisk imperialism som hindrar det kanske...?

En anledning för dig att inte hata USA? Det är tack vare dem det skulle varit möjligt med en kurdisk president idag. Och jag tvivlar på att du hurrade på Saddam, efter hans grymma användande av gas för att döda tusentals kurder.

2 Mar 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hört talas om att muslimer har minst lika stor press på sig som judarna? En polare till mig blev indragen på kontroll i 10timmar i New York för att han bärde skägg och hade bakgrund ifrån Pakistan. USA's korstag från Irak till Afganistan så snälla judarna ska inte klaga ett piss. 9/11 skedde dagen då judarna tog ledigt ifrån sitt arbete! Jag ogillar inte judar, men med tanke på vad sionismideologin har lett till så ogillar jag sionister i dagens läge.

Jag är kurd hörru du, men jag själv kan inte säga att Kurdistan ska finnas på kartan, eftersom det är fullkomligt omöjligt.

Självständighet ska dem få som ett eget folk, men inte ett land. Iran, Turkiet och Syrien måste enas om det.

Sen så kanske du inte vet så har kurderna det bättre i Irak nu än araberna pga det sitter en kurd i presidentposten.

Dina uttalanden är fortfarande tomma på logik, du påstår alltså ännu att judarna inte ska klaga på världens största utrotelse och över att de regelbundet blir nedslagna och trakasserade över hela europa för att USA råkar ha extrema säkerhets regler? Jag förstår inte vad du menar med att judarna tog "ledigt" 9/11, siffrorna över judar som dog i 9/11 ligger på mellan 270-400 pers. Menar du att de tog en semester till sina kontor i World Trade Center...?

Har personligen alltid sett kurderna som ett eget folk med rätten till en egen stat. Jag förstår inte varför Kurdistan skulle vara omöjligt på kartan, arabisk imperialism som hindrar det kanske...?

En anledning för dig att inte hata USA? Det är tack vare dem det skulle varit möjligt med en kurdisk president idag. Och jag tvivlar på att du hurrade på Saddam, efter hans grymma användande av gas för att döda tusentals kurder.

Nej jag hatar Saddam genom blodet, men mark kan man inte kasta runt hur man vill i dagsläget, folken måste enas om fred. Kurderna kallar staden Kirkuk i Irak kurdernas hjärta, man undrar ju, det råkar vara så att en stor del av Irak's oljetillgångar finns där.

Senast ändrad:

21 Apr 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det va ju för över 60 år sen... Och bara för att dom nästan blev utrotade, så ska dom väl inte få rätt att ta någon annans land?? Alla folkslag KAN inte ha länder, man kan inte bara säga att nu ska vi ha ett land här, för att vi bodde här för 3000 år sedan. Världskartan förändras, och länder har sina gränser. Vi kan inte bara ändra om dom hur som helst, bara för att ett folk inte har ett land...
Nivå 0 · Nykomling

Jag har kollat väldigt mycket på nyheter (arabiska nyheter) och jag är halv arab. och om ni går in och kollar på youtube så ser ni vem skurken är.Israel dödar barn och kvinnor du kan se själv hur dom knäcker ben på barn och skjuter civila och använder olagliga krigsvapen inte för jag tycker det är bra och kriga alls men dom har gått över gränsen totalt.

Och dom snackar om att tyskarna dödade judar ,ja men om dom gjorde så OCH DET VAR FEL.MEN NI JUDAR GÖR EXAKT LIKADANT MOT PALESTINIER SÅ NI JUDAR SKA INTE SNACKA SKIT OM TYSKARNA NI ÄR EXAKT LIKADANA

23 Apr 2010
Nivå 4 · Lärling

Så länge alla skyller på alla så kommer den där konflikten inte få någon snabb lösning. Isället för att skylla på varandra så kan man vara självkritisk och försöka förändra sin attityd gentemot motparten.

Senast ändrad:

13 May 2010
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det va ju för över 60 år sen... Och bara för att dom nästan blev utrotade, så ska dom väl inte få rätt att ta någon annans land?? Alla folkslag KAN inte ha länder, man kan inte bara säga att nu ska vi ha ett land här, för att vi bodde här för 3000 år sedan. Världskartan förändras, och länder har sina gränser. Vi kan inte bara ändra om dom hur som helst, bara för att ett folk inte har ett land...

Du verkar ta det ganska lätt över om att ett folk nästan blir utrotat. Trots att de flesta judarna flydde från Israel under diasporan stannade en del kvar, dessa med hjälp av förintelseöverlevare kom att åter skapa staten Israel. Marken som skulle utgöra Israel tilldelades dem, och de tog alltså ingen mark. Landområdet som de fick till förfogande var en del av det Brittiska Mandatet Palestina och var inget land utan ett brittiskt mandat, distrikt.

Om antisemitismen inte vore så utbredd (även i Sverige idag av höger & vänsterextremister och islamister), hade de kanske inte behövt en egen stat.

http://www.youtube.com/watch?v=3LWC_7kTeWc...feature=related

↗ till inlägget
Jag har kollat väldigt mycket på nyheter (arabiska nyheter) och jag är halv arab. och om ni går in och kollar på youtube så ser ni vem skurken är.Israel dödar barn och kvinnor du kan se själv hur dom knäcker ben på barn och skjuter civila och använder olagliga krigsvapen inte för jag tycker det är bra och kriga alls men dom har gått över gränsen totalt.

Och dom snackar om att tyskarna dödade judar ,ja men om dom gjorde så OCH DET VAR FEL.MEN NI JUDAR GÖR EXAKT LIKADANT MOT PALESTINIER SÅ NI JUDAR SKA INTE SNACKA SKIT OM TYSKARNA NI ÄR EXAKT LIKADANA

För det första kanske du borde ta och se världen med lite större perspektiv än ur islamistiska nyheter (vilket majoriteten av de arabiska nyheterna är). Efter 8 år av ständigt raketbeskjutande mot Israeliska städer från Gaza fick Israel äntligen nog och gick i slutet av år 2008 in i Gaza för att få ett slut på raketbeskjutningen. Att civila dör i krig är oundvikligt, Israel har inte ammunition som skiljer på civila och militanter. Det blir inte bättre av att palestiniernas Hamas har som taktik att gömma sig bland civila i skolor, moskeer etc.

Israel kan antingen sitta och se på när deras egen befolkning blir dödad eller så kan de agera och överleva. Men när det gäller judar, har kanske inte dessa samma rätt till självförsvar enligt dig...?

Vad är det då som judarna gör? Överlever?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Israel är inte bara judarnas, det är både arabernas och Israeliterna.. Men Israeliterna tog hela armen när dem fick lite av handen.

14 May 2010
Nivå 5 · Fuskare

Förintelsen är det värsta som hänt i människans historia. Det får aldrig glömmas. Någonsin. Fattar inte ens att man har mage att diskutera om det på detta sättet.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Israel är inte bara judarnas, det är både arabernas och Israeliterna.. Men Israeliterna tog hela armen när dem fick lite av handen.

Judarna accepterade FNs delningsplan på en Judisk stat och en Palestinsk stat och utlyste den 14e maj 1948 Staten Israel, Palestinierna å andra sidan accepterade inte tanken på en judisk stat och kort därefter anfaller de omkringliggande arab länderna Israel. Under dessa strider erövrar Jordanien och Egypten Gaza och Västbanken (inklusive Jerusalem och kastar också ut alla judar härifrån) och förhindrar också härmed att den Palestinska staten bildas.

Att skylla andras gärningar på judarna är inget annat än antisemitism.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det var aldrig tänkt att det skulle bli en Palestinsk stat, det var ett korrupt löfte från FN, man ger inte bort mark hur som helst! Men aja, judarna har ingen rätt och klaga på förintelsen med tanke på vad dem gjorde nu. Dem tågade in i ett land helt självsäkra och tog alla bostäder och sjukhus, dem har gjort minst lika fel än en förintelse med falska siffror!

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Det var aldrig tänkt att det skulle bli en Palestinsk stat, det var ett korrupt löfte från FN, man ger inte bort mark hur som helst! Men aja, judarna har ingen rätt och klaga på förintelsen med tanke på vad dem gjorde nu. Dem tågade in i ett land helt självsäkra och tog alla bostäder och sjukhus, dem har gjort minst lika fel än en förintelse med falska siffror!

Där avslöjade du dig som den antisemit du är genom att förneka förintelsens utbreddning, förvånar mig inte om du förnekar den helt. Du kommer också med vilda anklagelser utan källor om att FN vore korrupt.

Så judarna ska inte klaga på förintelsen för att de överlever? Vilka har tågat in i ett land "självsäkra" och tagit bostäder och sjukhus? För inte kan det ha varit Israel, området var ett tomt, fattigt land innan den judiska staten skapades.

Nivå 1 · Novis

Varför nämner man aldrig något om den judiska Sovjetunionens massförintelse under andra världskriget? som var mycket högre i antal dödsoffer än Tysklands.

Majoriteten av Sovjets regering på den tiden var judar, varför är då allt så centrerat på Tysklands förintelse av judar?

Senast ändrad:

15 May 2010
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Varför nämner man aldrig något om den judiska Sovjetunionens massförintelse under andra världskriget? som var mycket högre i antal dödsoffer än Tysklands.

Majoriteten av Sovjets regering på den tiden var judar, varför är då allt så centrerat på Tysklands förintelse av judar?

Visste inte att Fuska.se blivit fyllt av rasistiska propagandamaskiner. Får jag fråga vad du pratar om?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Överhuvudtaget dödade Sovjet Unionen mycket fler människor än om man ska lita på dödsantalet av judarnas falska siffror, varför drogs all uppmärksamhet till judarna? Det är ett korrupt samhälle som vi levt igenom, även människor genom hela 1900talet. Bankerna och allt styrdes av judarna, bankmännen visste att de skulle komma en man som skulle sätta stopp för hela det systemet och uppkommande NWO så dem uteslöt alla pengar till Tyskland och lät dem inte låna ett öre.

Tyskland hade stora skulder efter felaktiga anklagelser mot dem efter första världskriget.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Överhuvudtaget dödade Sovjet Unionen mycket fler människor än om man ska lita på dödsantalet av judarnas falska siffror, varför drogs all uppmärksamhet till judarna? Det är ett korrupt samhälle som vi levt igenom, även människor genom hela 1900talet. Bankerna och allt styrdes av judarna, bankmännen visste att de skulle komma en man som skulle sätta stopp för hela det systemet och uppkommande NWO så dem uteslöt alla pengar till Tyskland och lät dem inte låna ett öre.

Tyskland hade stora skulder efter felaktiga anklagelser mot dem efter första världskriget.

Anledningen till att sovjets dödande inte uppmärksammades lika mycket är för att deras dödande inte var i syfte av etnisk rensning! Kanske du stödjer att sveriges nazistiska partier ska utrota alla invandrare i Sverige? Skulle inte förvåna mig.

"Bankerna och allt styrdes av judarna" - Du kommer med samma propaganda som Hitler använde sig av för att få igenom förintelsen.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Att Hitlers massmord blivit mer uppmärksammat än Stalins kan bero på att Hitler drog igång ett världskrig för att han skulle utrota ett helt folkslag som han av någon anledning inte tyckte om.

16 May 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Varför uppmärksammades Hitler bara för att utrota en folkgrupp medans Ottomanerna (turkarna) utförde ett blodigt folkmord på armenier och syrianer? Syrianer anses inte ens längre finnas och därför kallar man dem för assyrer eller armenier nu för tiden.

Mightybaal, Sveriges nazipartier har inga åsikter som väger för att man ska övertygas av dem.

Stalin hade lika gärnat också kunnat starta världskriget men det var Hitler som råkade tjuvstarta..

Åtmins.. har Hitler frambringat fina uppfinningar till världen och fått en och fatta att människor här

i världen är renartade blåsta idioter som inte vet om deras åsikter är egentligen deras.

17 May 2010
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Varför uppmärksammades Hitler bara för att utrota en folkgrupp medans Ottomanerna (turkarna) utförde ett blodigt folkmord på armenier och syrianer? Syrianer anses inte ens längre finnas och därför kallar man dem för assyrer eller armenier nu för tiden.

Mightybaal, Sveriges nazipartier har inga åsikter som väger för att man ska övertygas av dem.

Stalin hade lika gärnat också kunnat starta världskriget men det var Hitler som råkade tjuvstarta..

Åtmins.. har Hitler frambringat fina uppfinningar till världen och fått en och fatta att människor här

i världen är renartade blåsta idioter som inte vet om deras åsikter är egentligen deras.

Nu heter det plötsligt att Hitler "råkade"starta andra världskriget... Jag ser vart dina argument är på väg. Du verkar också säga att några påstådda uppfinningar (som du gärna får nämna) rättfärdigar WWII som krävde över 70 000 000 människor livet + utrotningen av 6 000 000 judar, över 100 000 romer, polacker, krigsfångar och politiska fångar.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Även om siffrorna på 6 000 000 judar dog under förintelsen är sann, så kan dessa räknas som ett judiskt offer för att vinna något, finns judar från många håll som säger att det är okej att offra för att vinna något

till sitt folk.

Och nu kan vi säga så här, av alla folkslag som dödades i andra världskriget, trots att judarna hade det bra i platser som USA, Storbrittanien osv så vann ändå judarna andra världskriget, dem fick ett land som var någon annans.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Även om siffrorna på 6 000 000 judar dog under förintelsen är sann, så kan dessa räknas som ett judiskt offer för att vinna något, finns judar från många håll som säger att det är okej att offra för att vinna något

till sitt folk.

Och nu kan vi säga så här, av alla folkslag som dödades i andra världskriget, trots att judarna hade det bra i platser som USA, Storbrittanien osv så vann ändå judarna andra världskriget, dem fick ett land som var någon annans.

Nu rättfärdigar du också förintelsen för att judarna ett par år senare fick ett eget land, ett land dit de skulle kunna fly från förföljelser och massmord från hela världen. Du måste ha en väldigt suspekt syn på människoliv, eller iallafall när det rör judar.

"att offra för att vinna något" - Om du verkligen missförstått betydelsen av det här eller ett liknande citat så grovt, vet jag ej vad jag ska säga...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in