Hoppa till innehåll

Skulle Du Kunna Tänka Dig Att Göra Tjänster Gratis?


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

om folk faktiskt ska fysiskt förflytta sig hit och dit är jag mindre het på gröten. tror inte det är ett effektivt tillvägagångssätt av två anledningar.

 

1. det tar lång tid att förflytta sig även över kortare sträckor.

2. utbudet på tillgänglig kunskap blir mindre eftersom tidsfaktorn gör det ytterst opraktiskt att färdas långt. alltså kommer det man kan lära ut/lära sig bara vara det som finns i ens hemtrakter. vilket antagligen inte blir så mycket.

 

det jag tror att admin tänkte på var nog att hjälpa till med grejjer IRL, alltså matte, gitarr etc. och inte sådana saker som WoW eller RS. kan du förtydliga vad du faktiskt menade?

 

@ Tolin: poängsystem a.k.a. visuell valuta? nje, tror inte det är en bra idé. det tar inte lång tid för en den visuella valutan har blivit köpbar med IRL cash och då har vi vandrat bort från "gratis"-domänerna.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Tolin: poängsystem a.k.a. visuell valuta? nje, tror inte det är en bra idé. det tar inte lång tid för en den visuella valutan har blivit köpbar med IRL cash och då har vi vandrat bort från "gratis"-domänerna.

tror han snarare syftade på ett rank-system, men jag kan ha fel...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Tolin: poängsystem a.k.a. visuell valuta? nje, tror inte det är en bra idé. det tar inte lång tid för en den visuella valutan har blivit köpbar med IRL cash och då har vi vandrat bort från "gratis"-domänerna.

tror han snarare syftade på ett rank-system, men jag kan ha fel...

 

Nej, du hade helt rätt.

 

mm, men får man ingen "belöning" så kommer det inte att fungera... och får man belöning så är det plötsligt en konkurrens och visuell valuta som man slåss om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är just detta som kommer få jorden att bli trasig.

Att folk måste alltid ha betalt för att göra någonting.

 

Visst jag skulle kunna lära ut något gratis, självklart. =)

Eller hjälpa dom på vägen, jag vet inte vad ni tycker - men jag mår bättre om jag hjälper någon vän/random person med något som dom inte kan, och speciellt när jag gör det gratis. Blir gladare osv.

 

Skulle faktist vara rätt så kul, im down. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta vänta vänta nu... Ska jag lära någon matte, gratis?

Över min döda kropp. Tänker inte betala tåg biljetten till mitten av sverige, de får kommer till Malmö.

Windnoob sammanfattar problemet med att träffas IRL väldigt bra tycker jag. det är varken gratis eller effektivt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...