Murcielago Skrivet 30 September 2009 Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 Hej. Jag har fått ett ovanligt virus i mitt modekort. Det ãnda som går igãng ãr processorn och neon ljuset. Har dragit ut sladdarna till hårddiskarna och strömmen i 15 timmar, men det hãnder inget mer. Jag lyckades att få igäng datorn i 20 min och sedan dess har jag inte fätt igång den. Jag har ett ASUS P5QL PRO kort. Vad kan jag göra för att bli av med viruset? Tacksam föf svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 30 September 2009 Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 Hej. Jag har fått ett ovanligt virus i mitt modekort. Det ãnda som går igãng ãr processorn och neon ljuset. Har dragit ut sladdarna till hårddiskarna och strömmen i 15 timmar, men det hãnder inget mer. Jag lyckades att få igäng datorn i 20 min och sedan dess har jag inte fätt igång den. Jag har ett ASUS P5QL PRO kort. Vad kan jag göra för att bli av med viruset? Tacksam föf svar.Är du verkligen 18? Låter mer som att något i datorn är trasigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Murcielago Skrivet 30 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 Hej. Jag har fått ett ovanligt virus i mitt modekort. Det ãnda som går igãng ãr processorn och neon ljuset. Har dragit ut sladdarna till hårddiskarna och strömmen i 15 timmar, men det hãnder inget mer. Jag lyckades att få igäng datorn i 20 min och sedan dess har jag inte fätt igång den. Jag har ett ASUS P5QL PRO kort. Vad kan jag göra för att bli av med viruset? Tacksam föf svar.Är du verkligen 18? Låter mer som att något i datorn är trasigt... Ja det ãr jag. Nu fungerar allt som det ska. Har bara ett problem med Windows Vista Home Edition installationen. Jag väljer hårddisk partition som jag vill formatera och installera på. Formateringen går bra men när installationen ska börja sår det: Det gick inte att avgöra om dartorn innehåller en giltig systemvolym. Har ett äkta exemplar av Windows Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 September 2009 Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 Hej. Jag har fått ett ovanligt virus i mitt modekort. Det ãnda som går igãng ãr processorn och neon ljuset. Har dragit ut sladdarna till hårddiskarna och strömmen i 15 timmar, men det hãnder inget mer. Jag lyckades att få igäng datorn i 20 min och sedan dess har jag inte fätt igång den. Jag har ett ASUS P5QL PRO kort. Vad kan jag göra för att bli av med viruset? Tacksam föf svar. Är du verkligen 18? Låter mer som att något i datorn är trasigt... Ja det ãr jag. Nu fungerar allt som det ska. Har bara ett problem med Windows Vista Home Edition installationen. Jag väljer hårddisk partition som jag vill formatera och installera på. Formateringen går bra men när installationen ska börja sår det: Det gick inte att avgöra om dartorn innehåller en giltig systemvolym. Har ett äkta exemplar av Windows Vista. har du garanti? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Murcielago Skrivet 30 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 Jag har minst ett år kvar på garantin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 30 September 2009 Rapport Dela Skrivet 30 September 2009 (redigerat) Låter mer som att ditt moderkort har kortslutits /whatever än ett virus. Virus får man väl bara i hårddisken? :( EDIT: och näsan. Redigerat 30 September 2009 av Dezen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 Det går inte att få virus i moderkortet så vitt jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) Det går inte att få virus i moderkortet så vitt jag vet.Det går... Hur tror du annars att det är möjligt att flasha BIOS i moderkortet? Men det är väldigt ovanligt. Det enda sättet som jag känner till att infektera BIOS med virus är att fysiskt sätta in t.ex. en CD-skiva, USB-minne eller diskett och låta BIOS boota ifrån den. Men om det fungerar då och då är det extremt otroligt att han har fått ett virus i moderkortet, troligen är något trasigt. Min dator har haft liknande symptom, då var det fel på mitt grafikkort och processorn blev för varm(en gång blev den så varm så att den brändes fast i moderkortet... :rolleyes:). Du kan läsa om det i dessa ämmen: http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=111907 http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=109190 http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=69109 http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=66275 Vill du inte lämna in datorn på service, så rekommenderar jag dig att ta bort den gamla kylpastan ifrån processorn och applicera ny. Om inte det fungerar, kolla om grafikkortet fungerar genom att t.ex. sätta in det i en annan dator eller att pröva sätta in ett annat grafikkort i din dator och testa om det fungerar. Om inte ditt nuvarande grafikkort fungerar får du köpa ett nytt. Redigerat 1 Oktober 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 Det går inte att få virus i moderkortet så vitt jag vet.Det går... Hur tror du annars att det är möjligt att flasha BIOS i moderkortet? Men det är väldigt ovanligt. Det enda sättet som jag känner till att infektera BIOS med virus är att fysiskt sätta in t.ex. en CD-skiva, USB-minne eller diskett och låta BIOS boota ifrån den. Men det är ju värdelös? Bara att resetta bios manuellt på moderkortet för fan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) Det går inte att få virus i moderkortet så vitt jag vet. Det går... Hur tror du annars att det är möjligt att flasha BIOS i moderkortet? Men det är väldigt ovanligt. Det enda sättet som jag känner till att infektera BIOS med virus är att fysiskt sätta in t.ex. en CD-skiva, USB-minne eller diskett och låta BIOS boota ifrån den. Men det är ju värdelös? Bara att resetta bios manuellt på moderkortet för fan? Om det är ett virus kommer det inte att spela roll, om man rensar CMOS på moderkortet(tror att det var det som du menade, för man behöver speciell utrustning om man ska programmera om BIOS manuellt på moderkortet) så rensas bara inställningarna; man återställer inte firmwaren som ändras när man flashar BIOS. Redigerat 1 Oktober 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Murcielago Skrivet 3 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2009 Jag har nu {fott igong modekortet. Windows Vista Home Premium are installerad och nu efter Windows update kordes so startardes datorn om som vanligt. Nu kommer jag inte in pa systemet det stor bara: Datorn saknar ett operativsystem men jag kan andvanda Asus Gate Express och det are dar i fron jag skriver. Vet du vad det kan vara for fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2009 (redigerat) Jag har nu {fott igong modekortet. Windows Vista Home Premium are installerad och nu efter Windows update kordes so startardes datorn om som vanligt. Nu kommer jag inte in pa systemet det stor bara: Datorn saknar ett operativsystem men jag kan andvanda Asus Gate Express och det are dar i fron jag skriver. Vet du vad det kan vara for fel?Troligen är hårddisken trasig. Eller så har du oavsiktligt rensat MBR på hårddisken. Redigerat 3 Oktober 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.