💬
Logga in
Fuska.se

Ska Köpa Dator Men Vet Ingenting....

22 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

höj jag ska köpa en dator och jag har en budget på 6000. jag har tittat på ett par och jag undrar om deen HÄR är bra

Nivå 16 · Legendfuskare

Den är skit.

Vänta tills ForlorN ser tråden och sätter ihop ett bra paket åt dig, han har gjort denna tråden men det är lite outdated just nu http://www.fuska.se/forum/Mounadens_Datorp...a_-t118527.html

Nivå 8 · Veteranfuskare

Compaq e skit. vad ska du ha datorn till för?

Nivå 8 · Veteranfuskare

kk, fixar för jag är snäll. brb

http://data.fuskbugg.se/skalman01/inet123.png

Senast ändrad:

15 Oct 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

jag vill köpa en dator som är färdig för jag orkar inte bygga ihop den....varfr är compaq skit??? och säg nån ba dator som inte kostar överdrivet mkt pengar

↗ till inlägget

jag ska ha den till sony vegas pro 9 och cs source och warrock.
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

jag vill köpa en dator som är färdig för jag orkar inte bygga ihop den....varfr är compaq skit??? och säg nån ba dator som inte kostar överdrivet mkt pengar

↗ till inlägget

den jag linkade är färdigbyggd.
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget
↗ till inlägget

den jag linkade är färdigbyggd.

ok var köper man den??? får man me mus o tangentbord?
Nivå 8 · Veteranfuskare

Du köper datorn på en internet-affär, datorn som visas på ForlorN's bild köper du på Inet.se. Nej, man får inte med mus och tangentbord, och inte heller någon skärm. Det måste du köpa till.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9

ok men den jag skulle köpa(länk längst upp) varför är den skit??

Nivå 16 · Legendfuskare

Alla delar är dåliga och den är absolut inte prisvärd.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11

ok men jag vill ha en bra dator som är snabb prisvärd ska funka med cs source och jag vill ha ett namn så jag kan kolla upp den. snälla hjälp mig för jag är inte sxpeciellt smart när det gäller datorer.... schysst om ni hjälper

Nivå 7 · Fuskare

Den som Folorn gjorde är bra, det går inte att köpa en ´märkesdator´ idag utan det är bygga själv som gäller.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

ok men den jag skulle köpa(länk längst upp) varför är den skit??

jo, just nu kommer jag inte ihåg hur mkt minne det fanns på den men det var säkert 3gig. det går att hålla på och redigera i Vegas då (och liknande pogram) utan lag iaf. men compag är lite B... dessutom så tycker jag att du ska spendera lite pengar på en dator som kommer hålla lite längre än vad den som du ville.

tror dessutom att minnet är ett billigt minne i den datorn.

ta den datorn som forlron statte ihop

Nivå 4 · Lärling

compaq , hp & packard bell är rent piss

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #15

ok så om jag beställer alla dom delarna kommer dom då så att de e bara att sätta igång? tack killar! jag ska fixa den datorn som forlorn rekommendera!

↗ till inlägget

kk, fixar för jag är snäll. brb

http://data.fuskbugg.se/skalman01/inet123.png

en sista fråga! går det at sätta in en amd processor och ett asus grafikkort? asså kan man ha olika delar i datorn? jag vill ju inte beställa sen funkar dom inte tillsammans och måste man köpa ett program med då? typ vista eller xp???

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

De delarna är det bästa du kan få för det priset och de passar ihop. Det följer inte med något operativsystem (vista och xp är operativsystem) så det får du köpa till eller skaffa på annat sätt.

16 Oct 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #17

men ljudkort och nätverkskort då??? är dom som frlorn har sattit ihop är dom allt jag behöver?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

men ljudkort och nätverkskort då??? är dom som frlorn har sattit ihop är dom allt jag behöver?

Ljudkortet och nätverkskortet sitter på moderkortet. Du behöver bara en skärm och ett operativsystem.

Jag rekommenderar en 22 tums skärm, leta efter en som har en responstid på 2ms. (brukar stå ganska tydligt)

Du behöver ett 64-bit operativsystem för att kunna utnyttja all minne du får till datorn.

Rekommenderar detta operativsystemet.

Rekommenderar denna skärmen.

Rekommenderar denna musen.

Rekommenderar detta tangentbordet.

Rekommenderar även detta lite billigare tangentbordet.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #19

tack för all hjälp! uppskattar verkligen de!! de här ämnet kan låsas

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

compaq , hp & packard bell är rent piss

Väx upp...

Kan påpeka att Compaq är HPs "lågprismärke", liksom Eurshopper är ICAs lågprismärke och X-tra är Coops lågprismärke.

Därav kan man direkt kvalificera Compaq som lägre presterande dator.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in