Hoppa till innehåll

Tjäna Pengar På Radiokanal?


fimpen
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja. Är det möjligt att skapa en radio kanal typ gratis och spela sin favvo musik samtidigt som man tjänar pengar på det? Typ ha datorn på 24/7 och låta det rulla på. :P

 

Vem skulle man få pengar av?

(Behov av pengar och kom bara på iden vid min dunkande musik) :P

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har kollat runt lite förut eftersom jag och några kompisar satsar på att fixa en analog kanal med lokalband här i trakterna. Iallafall antar jag att du funderar på digitalt, analogt kostar en väldigt massa med utrustning. Hur som helst kommer du inte på något sätt kunna tjäna pengar på det, som de över har sagt. Det blir till att börja med utgifter för stim och sådant, sen kommer du aldrig få in pengar om du inte sprider reklam också. För det första kostar det om man ska ha en kommersiell kanal, och för det andra vill ingen göra reklam på en kanal som ingen lyssnar på. Det är en liten ond cirkel, så man måste helt enkelt ha en ganska bra budget om man vill pyssla med sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...