💬
Logga in
Fuska.se

Får Ni Allt Ni Vill Ha? - Bortskämda!

109 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Om man bortser från de grejer Luxaxix skrev som läsa post (Wtf) och att titta på tv och grejer så får jag månadpeng på 350:- som räcker i kanske 1½ månad för mig då jag spenderar mestadelen av min fria tid i en idrottshall/med polare/på stranden så får jag betala allting som överstiger en viss prisgräns. De betalar mina kläder men om jag vill ha lite andra prylar som någon hatt eller ett par dyrare byxor är det upp till mig att köpa byxorna för egna pengar B)

Mat, kläder och sådant får jag.

Men vill jag ha någonting som ingen annan har någon nytta av får jag köpa det själv.

Bara det att jag inte vet vad ordet spara betyder. ;)

Mat och kläder och sånt får jag. Jag har även månadspeng men om jag vill ha något ibland så brukar jag oftast få det för jag brukar inte be om så mycket saker.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej. Jag begär inte så mycket av mina föräldrar. Om det är något jag vill ha sparar jag till det eller önskar mig det i födelsedagspresent. Jag får ingen veckopeng för jag vill inte ha det. Jag ber bara efter pengar till mellanmål och sånt. Jag ör inte bortskämd.

Nivå 9 · Veteranfuskare

mat,kläder och sånt,dessvärre är jag skyldig mina föreldrar runt 20k -_-

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

^^ Hur gick det till? Du är 16 år, hur hade du tänkt dig att skrapa ihop 20k ?

Nivå 3 · Lärling

ne betalar det mesta själv, har iaf köpt moppe, bil och tv-spel själv om man bortser från det man fått i present

Nivå 0 · Nykomling

Är yngsta syskonet av 3 och är relativt bortskämd, har fått moppe och dator i julklapp - present.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

^^ Hur gick det till? Du är 16 år, hur hade du tänkt dig att skrapa ihop 20k ?

Motorcykeln :) betalar 500 i månaden men när jag fyller arton går ju pengarna som jag sålde min nuvarande hoj för gå till nästa :D .

31 Oct 2009

20k!!! Blir till att leta pant burkar på fritiden xP

1 Nov 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare

jag äcklas fan av de som uttnyttjar deras föräldrar så, de bortskämda.

även fast mina päron är väldigt rika så köper jag allt själv, förutom kläder då och då, men jag shoppar inte allt för mycket -.-

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

även fast mina päron är väldigt rika så köper jag allt själv, förutom kläder då och då, men jag shoppar inte allt för mycket -.-

säg inte att du får större delen av din inkomst genom månadspeng för då måste jag lägga en hand på pannan.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

säg inte att du får större delen av din inkomst genom månadspeng för då måste jag lägga en hand på pannan.

får det av studiebidrag, att du inte kunde lista ut det så lägger JAG min hand på pannan ;)

btw: menade inte heller riktigt så, de som utöver sin feta månadspeng får saker, låter månadspengen gå till att köpa godis osv. medan päronen köper allt annat dem vill ha.

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

får det av studiebidrag, att du inte kunde lista ut det så lägger JAG min hand på pannan ;)

btw: menade inte heller riktigt så, de som utöver sin feta månadspeng får saker, låter månadspengen gå till att köpa godis osv. medan päronen köper allt annat dem vill ha.

Ok så du betalar i stort sätt allt med (ca.) 1000 kr/månad? imponerande.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Finns inte så mycket att betala?

Bor hemma och får mat av mina päron. Och nej (-.-) det är inte bortskämt att få mat :P så vi slipper nån kommentar på det, kan du förklara vad du tycker är imponerande?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Bor hemma och får mat av mina päron. Och nej (-.-) det är inte bortskämt att få mat :P så vi slipper nån kommentar på det, kan du förklara vad du tycker är imponerande?

Har det samma här, 1000 kr i månaden. Klarar mig finfint på det. =]

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Tänkte när du sa allt utom kläder ibland att du inkluderade t.ex. el, mat, klippning (håret alltså), de flesta av dina kläder etc. och inte bara godis, bio och bussbiljetter.
Nivå 7 · Fuskare

Jag brukar få cash i fickan när jag behöver. Oftast.

Och nej jag är inte så bortskämd.

Det dyraste jag klädes plagg jag köpte var en jacka för 1000 kronor. Fast det var som present eftersom att jag fyller år snart. Annars klarar jag mig fint tycker jag :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tänkte när du sa allt utom kläder ibland att du inkluderade t.ex. el, mat, klippning (håret alltså), de flesta av dina kläder etc. och inte bara godis, bio och bussbiljetter.

Varför skulle jag betala för mat och el när jag bor hemma?

Jag klipper mig själv, så det kostar inget. OM jag köper kläder, köper jag dem på HM, oftast, eller på REA.

Godis köper jag aldrig. Bio går jag aldrig på, åker aldrig buss.

Det enda som kostar är nog snus, och det har jag pengar åt.

Kläderna jag får pengar till är mitt snowboard gear, t.ex. en vinterjacka som behöver bytas vart 3dje år, kan päronen ge mig pengar till osv.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mamma klipper mig, gratis ftw :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in