💬
Logga in
Fuska.se

Admin Och Kanske Mods Kan Ni Våra...

23 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om det är så lätt, varför har ingen gjort det än? De har ju till och med gjort det på grannsidan flera gånger. Och om det är så lätt,

Känner till flertalet personer som har gjort det, ändock ganska länge sedan. Vad får dig att anta att ingen har gjort det? Dessutom är grannsidan en ganska dålig jämförelse då .se använder sig av invision power board medan adminen på grannsidan har snickrat ihop sitt ruckel själv. Vad tror du själv ger bäst säkerhet?

Jag kan med säkerhet säga att ingen har lyckats använda ett säkerhetshål på grund utav bristningar i en kod som admin har skrivit, utan det är public release scripts på diverse sidor till just denna versionen fuska använder av IPB. Därav är det inte dom du känner som har gjort det, dom har bara använt ett redan färdigt script för att dra ut lösenorden från databasen som använder sig utav en säkerhetsbrist.

Jag skulle tro att om man vet hur man gör så skulle .nu kunna ha likvärdigt eller bättre än .se på grund av att ingen utom admin själv vet hur han har kodat sidan, men med IPB så är det ju i stort sett Open Source efter att du har köpt det. Hur enkelt som helst att leta säkerhetsbrister på sin egen kopia av IPB och sen releasa det för hela världen att använda.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är ju fler som arbetar på IPB än vad det är som arbetar på en vanlig egenkodad sida. Jag kan gissa att det finns ett flertal anställda på IPB som enbart har till uppgift att hitta säkerhetshål och jag anser att det är säkrare än en egenbyggd hemsida trots att man i det första fallet får källkoden framför näsan.

Nivå 4 · Lärling

I alla fall, det har gått lite snett i tråden nu. Från "kan admins se lösenorden" till säkerhetsbrister.

Var nog även jag som råkade peta åt det hållet också. Så lite back till OnT.

Om nu admins kan se över lösenorden. Så tror jag inte dom skulle bry sig något över det.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

I alla fall, det har gått lite snett i tråden nu. Från "kan admins se lösenorden" till säkerhetsbrister.

Var nog även jag som råkade peta åt det hållet också. Så lite back till OnT.

Om nu admins kan se över lösenorden. Så tror jag inte dom skulle bry sig något över det.

"Så lite back till On Topic" hahahaha

=D

Frågan är besvarad!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in