💬
Logga in
Fuska.se

Favorit Film

225 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Bästa gangstablingbling rullarna är ju dock Goodfellas & Scarface!

Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface.

Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna.

Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer.

Nivå 6 · Fuskare

Själv föredrar jag Scarface över Goodfellas, tyckte andra halvan var så otroligt seg.

Gudfadern-trilogin är dock och kommer alltid vara de bästa gangsterfilmerna någonsin.

3 Aug 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Finns många bra filmer, svårt att välja... Filmen jag sett mest är nog FaF: Tokyo Drift, tycker den är enormt mycket bättre än dom andra av någon anledning.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface.

Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna.

Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer.

Vad jag gillar med Scarface är inte direkt pangapang och "coola saker", storyn om hur han klättrar uppåt älskar jag.

Dock är ju panpang, fräsiga dialoger och brutala scener (motorsågsscenen främst) pricken över i.

Goodfellas känns mer som en "dubbel-liv" gangsterrulle. Skådespelarna och skådespeleriet är grymt bra.

Funny, how? och Shinebox scenen är verkligen fantastiska grejer i mitt tycke.

Nu är jag inte ett stort fan av Gudfadern, det funkar men inget jag diggar direkt.

Gudfadern har bra skådespel, men filmerna bygger mest på feta/underbara dialoger. imo.

8 Aug 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Dags för en fin liten lista.

Blade Runner

2001: A Space Odyssey

American Psycho

Braindead

Clerks

Eraserhead

Fight Club

Waking Life

Yojimbo

The Good, The Bad, The Ugly

Taxi Driver

Gummo

The Elephant Man

The Big Lebowski

One Flew Over the Cuckoo's Nest

A Clockwork Orange

Falling Down

Gayniggers From Outer Space, för titeln enbart

Där har ni förövrigt min favoritfilm, tror jag.

Senast ändrad:

10 Aug 2011
↗ till inlägget

harry potter

star wars

sagan om ringen

batman

alla simpsons avsnitt o filmen

fast and farius

family gay starwars episodes

spider man

narniA

Haha, jag hoppas att du stavade fel med vilje...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in