Hoppa till innehåll

Världen Går Under 2012


WishCookie
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 128
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det där är dina kvalificeringar för idiot. Alla har olika sådana och vems som är fel är svårt att avgöra.

Åh, de kan då knappast vara universellt sanna, men stämma i många fall.

När någon är fast i 2012 tjafset börjar de ignorera det faktum att t.o.m Maya inte stödjer teorierna runt 2012. De börjar ignorera att NASA bevisar att det inte är någon fånig Nibiru på väg mot oss, eller när de bevisar att ett sådant objekt inte kan döljas. De börjar misstro allt som sägs för att de själva kan hitta på "Regeringar måste hålla folk i schack." "NASA är betald av regeringen". Och det som jag finner minst acceptabelt är de som försöker argumentera med vetenskap som de inte förstår, för att SKRÄMMA UPP folk.

Som de som försöker tala om att Jorden kommer att hamna i linje med solen och vintergatans centrum eller något sådant tjafs. Folk som inte kan något om gravitation kanske tror att detta kan ha någon effekt på oss?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte kalla att ha fel för idioti men om vi nu säger att Nibiru finns och den kommer i tid till 2012 så skulle vi se den, vissa människor säger att den är bakom solen, om den nu skulle vara det så skulle den endast vara där i ungefär en vecka.

 

Ok t.e.x att folk ''visste'' att kyrkan hade rätt, det här är helt annorlunda, om man motbevisar med alla uträkningar,mätningar och andra undersökningar att Nibiru/planet X inte finns så kan man garantera att den inte finns.

Då om folk väljer att styrka sina teorier på forntida kulturer som inte ens säger något om planet X så, OK för dom. Jag syftar inte på Maya indianerna här utan på något annat folk slag men jag har glömt vad dom kallades. :P

 

Zecharia Sitchin, han som kom på alla teorier om nibiru räknade ut att den ska krocka med jorde 2082, senare när han fick höra om Maya indianernas kalender ändrade han datumet till 2012, mest för att tjärna pengar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fel att filtrera fakta som du ger exempel på. Men man behöver inte bli kallad idiot för det. Teorin kanske du tycker är idiotisk men det gör inte personen i helhet idiotisk. Det kan vara en jättetrevlig person som har massa vänner etc.

 

Om jag bara drömmer om hundar och du bara drömmar om katter och sedan säger vi vad vi drömmer om så har båda rätt även om våra "idéer" krockar. Men i detta fallet har någon rätt och någon fel, men det betyder inte att någon är idiot.

:blink:

... Va? I det fallet har båda rätt, för det kan inte existera något fel. När vi diskuterar 2012 har vi vetenskap och logik, mot folk som inte vet ett skit, och som inte har några fakta att gå på. De har FEL.

 

Då håller vi med varandra på den punkten. Jag sa att det måste inte nödvändigtvis vara någon som är fel och gav det som exempel men i detta fallet har någon fel. Och vem som har fel återstår att se.

Om jag säger att det kommer regna imorgon men vädersnubbar säger att det ska bli soligt kan du inte säga att jag har fel förens imorgon har inträffat och vi ser hur det blir.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte kalla att ha fel för idioti men om vi nu säger att Nibiru finns och den kommer i tid till 2012 så skulle vi se den, vissa människor säger att den är bakom solen, om den nu skulle vara det så skulle den endast vara där i ungefär en vecka.

 

Man är inte en idiot för att man har fel.

De som följer 2012 jippot når en nivå där man kvalificerar dock, då de börjar:

Ignorera fakta

Använda vetenskap som inte stämmer

Använda snedvridna fakta de inte förstår

Inte har några fakta men presenterar som obestridligt.

 

Och ja, jag har hört om de som tror sig ha sett Nibiru bakom solen, att det finns folk som är så dumma att de inte förstår sig på lens flares är ju skrämmande.

Det lite roliga är ju att det samtidigt finns en del på NASAs karta över himlavalvet som hostas på Google (eller något sådant) där en bit saknas. Givetvis måste detta innebära att NASA DÖLJER något där. Synd bara att den biten inte kan överrensstämma med "NIBIRU BEHIND THE SUN LAWLZ", dessutom var det bara så att den biten i datat var korrupt. Biten som saknades kan dock ses genom andra källor, finns inget där.

 

Ok t.e.x att folk ''visste'' att kyrkan hade rätt, det här är helt annorlunda, om man motbevisar med alla uträkningar,mätningar och andra undersökningar att Nibiru/planet X inte finns så kan man garantera att den inte finns.

 

Zecharia Sitchin, han som kom på alla teorier om nibiru räknade ut att den ska krocka med jorde 2082, senare när han fick höra om Maya indianernas kalender ändrade han datumet till 2012, mest för att tjärna pengar.

 

EDIT. Men SNÄLLA rara WASD.

 

Då håller vi med varandra på den punkten. Jag sa att det måste inte nödvändigtvis vara någon som är fel och gav det som exempel men i detta fallet har någon fel. Och vem som har fel återstår att se.

Du jämför att vi kan ha olika drömmar, med en diskussion där vidskepliga vägrar erkänna att de har fel utifrån all fakta som presenteras.

 

Det. Funkar. Inte.

 

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du bad om ett exempel där idéer krockar samt att ingen har fel och jag gav ett sånt exempel.

 

Kanske jag måste förtydliga att jag använde ordet "idéer" då "åsikt" inte fungerade i det sammanhanget jag beskrev.

Du försöker få det att verka som om ingen har fel, bara för att du kan hitta på situationer där ingen har fel fastän något kolliderar?

Visst, vi kan drömma om olika saker. Det är fakta.

Ingen av oss har fel, så länge ingen av oss säger "Ingen kan drömma om något annat än jag".

 

Man är fortfarande inte en idiot bara för att man inte är tillräckligt välinformerad eller ha fått fel information.

Påstod jag det då? x_x

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Du försöker få det att verka som om ingen har fel, bara för att du kan hitta på situationer där ingen har fel fastän något kolliderar?"

Nej. Jag bara gav ett sådant exempel.

 

A. Världen går under 2012

B. Världen går inte under 2012

 

A eller B är rätt. Vilket som är rätt kan vi inte avgöra eftersom 2012 inte inträffat än. Precis som vi inte kan säga att någon har fel för att den påstår att det blir soligt imorgon medans nån annan säger regnigt. Det får vi reda på först imorgon. (Kan iofs regna och vara soligt samtidigt, men du förstår vad jag menar.)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A. Världen går under 2012

B. Världen går inte under 2012

 

A eller B är rätt. Vilket som är rätt kan vi inte avgöra eftersom 2012 inte inträffat än. Precis som vi inte kan säga att någon har fel för att den påstår att det blir soligt imorgon medans nån annan säger regnigt. Det får vi reda på först imorgon.

Detta har även Guggo talat med dig om.

Du försöker göra alternativen till jämlikar oavsett vad.

 

A, stöds inte av Maya, NASA, vetenskap, astronomer, logik, historien

B, stöds av Maya, NASA, vetenskap, astronomer, logik, historien

 

Utifrån detta kan vi dra slutsatsen att B är rätt, och A är fel, eftersom bevisen är överväldigande, och det är uppenbart att A är byggt på lögner, vidskeplighet och felaktig vetenskap. Visst, vi lär vänta tills 2012 för att kunna säga med absolut säkerhet, men jo. Man kan faktiskt redan nu i princip säga att A är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förr i tiden var bevisen lika överväldigande för att jorden var platt (underbart exempel^^).

 

Kan du visa var jag försöker göra alternativen jämlika? Vad jag minns har jag aldrig sagt något om det och vi båda har samma åsikt om vilken som är mest sannolik.

 

Ja, vi kan säga med säkerhet att A kommer ha fel. Men vi vet inte.

Och det betyder fortfarande inte att någon är idiot.

 

Att påstå sig veta saker om framtiden är dumt från första början.

"Jag vet att världen går under 2012".

"Jag vet att världen inte går inder 2012".

Om jag för idiotförklara så väljer jag att göra det med båda.

 

 

Förlåt om du upplever mig spela trög, men du är ganska rolig att provocera.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...