💬
Logga in
Fuska.se

Volymen På Micen Ändras När Man Pratar.

10 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Varför ändras nivån på micen i windows 7 när man pratar för? det slutar alltid med att man inte hörs bara för den justerar nivån automatiskt den. kan man stänga av det?

Nivå 16 · Legendfuskare

Om det är i skype finns det en enkel inställning i skypes inställningar. Jag tror den inställningen ändrar i windows också.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Om det är i skype finns det en enkel inställning i skypes inställningar. Jag tror den inställningen ändrar i windows också.

Har inte skype installerat på min dator just nu :/ Fast jag pratar via msn, och det är då som det sänks. Jag har letat på inställningar efter något liknande som finns i skype där man väljer så att programmet inte justerar ljudet automatiskt.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Har du nån mjukvara för ljudkortet eller kör du med windows standard?

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

Hd realtek. Det va det som följde med datorn.

Nivå 16 · Legendfuskare

Åh det har jag också, ser du den orange ljud-knappen i adressfältet? Öppna den > Mikrofon > Kalibrera. Kan se lite annorlunda ut beroende på vilken version du har. Där kan jag i vilket fall välja att låta datorn justera volymen, välj att den inte ska göra det.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7

Hittar inte det du sa:( Hur ser ditt ut?

post-90300-1262110159_thumb.png

Nivå 16 · Legendfuskare

Såhär ser mitt ut.. kolla på avancerade inställningar uppe till höger.

http://upload.snelhest.org/images/091229asdasdas.JPG

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9

Då kommer det upp en sån ruta, vilket jag tror inte har något med detta att göra.

post-90300-1262110425_thumb.png

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Har samma problem som du fast jag har windows 7 ultimate 32bit. Fast i skype så går det inte inaktivera att skype ska ändra nivån på hur högt jag pratar. Tror det är något med Windows 7.

3 Jan 2010
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #11

Jag installerade om Skype sen fungerade det:)

Tråden kan låsas.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in