Varför ändras nivån på micen i windows 7 när man pratar för? det slutar alltid med att man inte hörs bara för den justerar nivån automatiskt den. kan man stänga av det?
Varför ändras nivån på micen i windows 7 när man pratar för? det slutar alltid med att man inte hörs bara för den justerar nivån automatiskt den. kan man stänga av det?
Om det är i skype finns det en enkel inställning i skypes inställningar. Jag tror den inställningen ändrar i windows också.
↗ till inläggetHar inte skype installerat på min dator just nu :/ Fast jag pratar via msn, och det är då som det sänks. Jag har letat på inställningar efter något liknande som finns i skype där man väljer så att programmet inte justerar ljudet automatiskt.Om det är i skype finns det en enkel inställning i skypes inställningar. Jag tror den inställningen ändrar i windows också.
Har du nån mjukvara för ljudkortet eller kör du med windows standard?
Hd realtek. Det va det som följde med datorn.
Åh det har jag också, ser du den orange ljud-knappen i adressfältet? Öppna den > Mikrofon > Kalibrera. Kan se lite annorlunda ut beroende på vilken version du har. Där kan jag i vilket fall välja att låta datorn justera volymen, välj att den inte ska göra det.
Såhär ser mitt ut.. kolla på avancerade inställningar uppe till höger.
http://upload.snelhest.org/images/091229asdasdas.JPG
Har samma problem som du fast jag har windows 7 ultimate 32bit. Fast i skype så går det inte inaktivera att skype ska ändra nivån på hur högt jag pratar. Tror det är något med Windows 7.
Jag installerade om Skype sen fungerade det:)
Tråden kan låsas.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in