Boffaroffe Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. lol, antingen är din partner en riktig pussy och vågar inte säga nåt eller så är du en överdominant feminist.Vet hut, kvinna! Lär din plats, gör en fläskig stek åt mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Kort svar; Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 (redigerat) Ne, min farsa är och röjer i skogarna hela dagarna långa. Jag träffar han sällan men han drar hem pengar till vårat lilla hus som står på en liten prärievarg. Så nej, min fader är inte trög eller trött. Redigerat 15 Januari 2010 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. Har inte sagt att kvinnor inte ska få ha kul och nöje, det har inget och göra med att jag är muslim och jag är inte dum i huvudet för det, det är min åsikt, lever vi inte ett land där man får yttra sig eller? Eller är det bara okej och yttra sig när man påstår att en prophet förespråkar terrorism bland sina anhängare? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Men det är ju så att ens pappa ska jobba medans kärringen ska stå vid spisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Men det är ju så att ens pappa ska jobba medans kärringen ska stå vid spisen. Nej, det är inte så alls. Man skall dela upp arbetet, så är det bara. Men jag kan hålla med om att en far inte ens kan laga mat. (Har inte stött på någon far som kan laga mat) i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BrokenHands Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 (redigerat) Mannen ska jobba och kvinnan ska vara hemma och laga mat. Så tycker jag att det ska vara. Fast min mamma och pappa delar upp arbetet :) Redigerat 16 Januari 2010 av BrokenHands Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. Har inte sagt att kvinnor inte ska få ha kul och nöje, det har inget och göra med att jag är muslim och jag är inte dum i huvudet för det, det är min åsikt, lever vi inte ett land där man får yttra sig eller? Eller är det bara okej och yttra sig när man påstår att en prophet förespråkar terrorism bland sina anhängare? Nej. Dina åsikter är FEL, nuff said. I dagens samhälle arbetar kvinnorna, de har rätten att välja själv hur deras framtid skall se ut. Enligt dina åsikter (Även de åsikter som muslimerna och de muslimska länderna har) skall kvinnan inte ha någon framtid, de har alla samma öde; Hemmafrun. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Nej pappa är inte lat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Nej, Det är han inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. Har inte sagt att kvinnor inte ska få ha kul och nöje, det har inget och göra med att jag är muslim och jag är inte dum i huvudet för det, det är min åsikt, lever vi inte ett land där man får yttra sig eller? Eller är det bara okej och yttra sig när man påstår att en prophet förespråkar terrorism bland sina anhängare? Nej. Dina åsikter är FEL, nuff said. I dagens samhälle arbetar kvinnorna, de har rätten att välja själv hur deras framtid skall se ut. Enligt dina åsikter (Även de åsikter som muslimerna och de muslimska länderna har) skall kvinnan inte ha någon framtid, de har alla samma öde; Hemmafrun. Så karikatyrens mening var inte fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. Har inte sagt att kvinnor inte ska få ha kul och nöje, det har inget och göra med att jag är muslim och jag är inte dum i huvudet för det, det är min åsikt, lever vi inte ett land där man får yttra sig eller? Eller är det bara okej och yttra sig när man påstår att en prophet förespråkar terrorism bland sina anhängare? Nej. Dina åsikter är FEL, nuff said. I dagens samhälle arbetar kvinnorna, de har rätten att välja själv hur deras framtid skall se ut. Enligt dina åsikter (Även de åsikter som muslimerna och de muslimska länderna har) skall kvinnan inte ha någon framtid, de har alla samma öde; Hemmafrun. Så karikatyrens mening var inte fel? Ät ofantligt mycket bajs, för just nu har du sagt en jävla massa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.