Ja, detta problem har varit i familjen sedan jag föddes (så kunde jag kunde minnas i alla fall).
Problemet är att min mor jobbar häcken av sig medans man ser min far komma hem och sätta på TV:n och inte göra ett piss. Verkar vara som att han inte bryr sig om hushållet utan bara sitter och kollar på TV. Är det så fadrar skall vara? De skall väl också ta hand om arbetet hemma?
Sedan så har jag aldrig sett honom laga någon maträtt hemma, han kan inte laga mat verkar det som. Det ända han kan göra är stekt potatis och kött, men han har aldrig gjort det när min mor är hemma. Han kanske gör det om modern är borta, men inte när hon är hemma! >__< Man måste säga åt fadern att dammsuga, han kommer inte ihåg att göra det själv.
Och sedan när man frågar honom varför lagar du inte mat eller hjälper till i hushållet, då svarar han "jag arbetar och hinner inte med det". Min mor jobbar lika mycket som honom, och hon jobbar inom Migrationsverket och fadern i en godisaffär där han är en chef. Finns så mycket arbete inom Migration än en godisafffär. ._.' Han gillar alltså att skylla ifrån sig.
En klumpig och lat fader man har. Är det så med er far?