💬
Logga in
Fuska.se

Tjena. Har Du En Religion?

128 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #21

Jag vet att det finns mer religioner en vad som står här.

Men jag tog med det vanligaste i sverige!

Nivå 5 · Fuskare

Atheist

Nivå 4 · Lärling

Egentligen e jag Ortodox, men jag tog Atheist. Du vet väl också att en Ateist också är en sån som inte tror på gud?

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Egentligen e jag Ortodox, men jag tog Atheist. Du vet väl också att en Ateist också är en sån som inte tror på gud?

Finns inga bra definitioner på vad man tror på kallas och inte kallas. Man kan välja att inte tro på gud och ändå inte vara ateist, men att vara ateist och tro på gud får jag inte ihop^^
Nivå 7 · Fuskare

Du kunde åtminstonde ha laggt till alternativet "Annat".

För sitter någon och är buddhist så finns inget alternativ som stämmer.

Annars så är jag Ateist så det smäller om det...

Senast ändrad:

jag är katolik

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Finns inga bra definitioner på vad man tror på kallas och inte kallas. Man kan välja att inte tro på gud och ändå inte vara ateist, men att vara ateist och tro på gud får jag inte ihop^^

Jag tror inte på gud, Damn sick thing...

Atheist.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Atheist, jag tror på vetenskapen och dess lära.

Man kan vara ateist utan att tro på vetenskapen, eller tvärt om. De har mindre att göra med varandra än man tror.

Jag kunde ha varit extremt mycket tydligare där, jag menade att jag tror på de vetenskapliga teorierna om hur världen skapades osv. Varför jag nu inte skrev det undgår även mitt förstånd. O.o

Jag tror inte på gud eller något sådant. Jesus.

Är ateist.

Nivå 5 · Fuskare

Agnostiker

Jag vet inte om det finns någon gud, och därför skiter jag helt enkelt i frågan till hundra.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Roligt att han glömde lägga till "jude" i omröstningen..

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Agnostiker

Jag vet inte om det finns någon gud, och därför skiter jag helt enkelt i frågan till hundra.

Apateist är när man skiter i det. Agnostiker är när man bara inte vet vad man ska tro på.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag är mer kristen än muslim

Men jag är inte mycket kristen

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Roligt att han glömde lägga till "jude" i omröstningen..

känns som att både hinduismen och buddhismen skulle vara viktigare alternativ isåfall
Nivå 4 · Lärling

Jag är Ateist.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Agnostiker

Apateist är när man skiter i det. Agnostiker är när man bara inte vet vad man ska tro på.

Haha, nu missuppfattade du lite :D Jag sa att jag är agnostiker, och alltså erkännt att vi omöjligtvist kan veta om det finns en gud eller inte. Att jag valt att ignorera frågan är helt min egna grej. Men visst, det korsar säkert grenar ner till apateisk agnostisism, men att sätta etikett på min tro är ungefär lika ointressant.

Har en fråga angående kristendom:

Kan man vara ateist ändå om man är född som kristen?

↗ till inlägget

Såklart du kan.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Religion är ingenting du är född till.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in