Lider ju av sömnparalyser själv och jag brukar alltid sätta på TV:en och sedan trycka igång sovläge på sisådär 45min
Oro På Nätter.
Har också haft samma problem, nästan iaf. Oroar mig ofta inför morgondagen men jag har lärt mig att tänka positivt, vad är det värsta som kan hända etc? Lära mig att uppskatta det jag är rädd för.
På söndagar har jag svårast att sova för att det är en ny vecka framför en, men jag har blivit bättre.
Om du verkligen vill kunna somna, så läser du en hyfsat tråkig bok, eller någon läsbar läxa, i sängen.
Då kommer du garanterat bli sjukt trött och då är det bara att lägga ifrån sig boken/läxan och släcka hela rummet mörkt och så somnar du.
Märkte nu, mina kompisar loggade just ut och nu är man själv då kommer oron direkt :S
↗ till inläggetMärkte nu, mina kompisar loggade just ut och nu är man själv då kommer oron direkt :S
Rädd för att vara ensam kanske? Eller så är det så att du måste vara "inloggad" för att må bra.
Gör som många andra, skaffa en flicka så har du något fint att tänka på när du e ensam.
Men om du vill somna så tänk inte på något alls.
Har ofta problemet att jag tänker på onödiga saker som, vad jag ska lyssna på för musik nästa dag osv xD Men det löser sig.
Brukar sova dåligt på söndagar och natten innan svåra prov jag :P..
Dock så lyssnar jag på radio så somnar jag in lungt :]
Inte för att jag har svårt att somna, men jag brukar alltid kolla på något avsnitt How I Met Your Mother, Big Bang Theory eller liknande när jag lagt mig i sängen (har touch mobil med någorlunda stor skärm). Annars kanske lyssna på lite musik.