Hoppa till innehåll

Ordet Kärlek


Rekommendera inlägg

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är ett bra ämne eftersom det diskuterats så himla mycket i andra trådar vad nu kärlek egentligen är och hur man definerar det.

 

När jag hör ordet 'kärlek' så tänker jag på starka känslor för någon. Någon som är viktig att ha i närheten för ens psykiska välbefinnande. Det kan vara en partner, en familjemedlem eller en kompis. Ett typiskt tecken på kärlek för mig är när man saknar personen väldigt mycket när man är utan honom/henne i fråga. Kärlek för mig är också när personen betyder väldigt mycket för en och hans/hennes välbefinnande känns viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag hör ordet 'kärlek' så tänker jag på starka känslor för någon. Någon som är viktig att ha i närheten för ens psykiska välbefinnande. Det kan vara en partner, en familjemedlem eller en kompis. Ett typiskt tecken på kärlek för mig är när man saknar personen väldigt mycket när man är utan honom/henne i fråga. Kärlek för mig är också när personen betyder väldigt mycket för en och hans/hennes välbefinnande känns viktigt.

Kunde inte beskrivit det bättre själv.

 

Finns ju många olika sorters kärlek också. Kompis-kärlek, kärlek till familjen, förälskelse-kärlek o.s.v.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nånting vi egentligen inte riktigt vet vad det är.

Någonting man kan förklara med ord som Mumutio visade exceptionellt exempel på.

Något som Vi har kommit på, ett ord på en känsla, ett ord på flera ord som Mumutio visade exceptionellt exempel på.

Någonting man inte kan veta om före det händer en. En känsla som alla borde få känna, som Mumutio visade exceptionellt exempel på.

Något som inte Alla i världen får känna, en känsla som saknas för vissa barn som behöver det mest, som Mumutio visade exceptionellt exempel på.

Något som inte finns men ändå finns, något som är där men man kan inte ta det i girighet, som Mumutio visade exceptionellt exempel på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag tänker på "kärlek" tänker jag på en förändring i hjärnan. Ni kan jämföra det med vissa droger eller kanske en mild psykisk sjukdom.

Dessutom påminner det mig om vilka "slavar" vi är under våra känslor och naturen.

 

Som ni förstår ser jag inte "kärlek" från den som upplever dets perspektiv. I så fall hade jag skrivit något i stil med:

Kärlek är när man bryr sig väldigt mycket om någon, alltid vill vara nära personen och ryser när man ser personens namn. Nästan allt man gör gör man med den personen i huvudet, och de flesta mål man uppnår ser man som försök att vinna personen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De finns olika typer av kärlek,

Första kärleken, något nytt och spännande som man vill utforska.

Vänskaplig kärlek, troligen för ni varit med om mycket tsm och känt varandra länge.

Familje kärlek, som sagt, när du gillar din familj väldigt mycket.

Förhållande kärlek, inte riktigt förälskad, men har starka känslor för personen.

Förälskad, den dagen du säger till dig själv - jag vill leva resten av mitt liv med denna person.

 

Sedans kan kärlek mixas med t.ex. kåthet och förbrylla din lilla hjärna om vad som verkligen är vad.

Det stora frågetecknet är dock, vad innebär det ifall känslorna för personen svalnar, och man inte alls känner samma passion för personen, var man verkligen kär och älskade personen eller trodde man bara det. (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

När jag tänker på ordet kärlek så tänker jag på när man sitter på stranden och kollar på solnedgången med sin kärlek och hör kärleks opera i bakrunden. Det kanske låter konstigt men jag tänker så när jag hör ordet kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag tänker på ordet kärlek så tänker jag på när man sitter på stranden och kollar på solnedgången med sin kärlek och hör kärleks opera i bakrunden. Det kanske låter konstigt men jag tänker så när jag hör ordet kärlek.

Aaaaawww, va gulligt.

 

Sen kommer man till förnuft och frågar "Gör du det med din mamma?" eller "Vad är en kärleks opera, skulle det låta bra om någon stod och skrek ut ord 2 meter ifrån er. Du kanske menar en liten orkester som spelar fiol?" Och det alla undrar just nu, en bra strand i Sverige? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag tänker på ordet kärlek så tänker jag på när man sitter på stranden och kollar på solnedgången med sin kärlek och hör kärleks opera i bakrunden. Det kanske låter konstigt men jag tänker så när jag hör ordet kärlek.

Aaaaawww, va gulligt.

 

Sen kommer man till förnuft och frågar "Gör du det med din mamma?" eller "Vad är en kärleks opera, skulle det låta bra om någon stod och skrek ut ord 2 meter ifrån er. Du kanske menar en liten orkester som spelar fiol?" Och det alla undrar just nu, en bra strand i Sverige? :o

 

haha Exorz alltså :rolleyes:

Han menar nog att han får den bilden i huvudet, och de måste inte make sense där inne. :P

 

Och låtar jag tänker på ifall jag hör ordet kärlek skulle vara:

http://www.youtube.com/watch?v=hSkZOBSChy0 Marvin Gaye - Lets get it on

Daniel Lemma - If I used to love you Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...